![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ser nu pa Svenska ambassadens sida att aven flygbussarna strejkar fram till kl 5.00 pa fredag morgon. Vi ska aka med flygbussen vid ca 8-tiden. Hoppas det inte blir forlangd strejk... kan bara tanka mig hur dyr en taxi blir ut till flygplatsen i ett sadant lage!!!
![]() Carina - som nu ska ta tunnelbanan en runda in till Aten. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har sett folk (turister) stå på Serifos när det kom en 3-dagars strejk för en del år sedan, och de var helt hysteriska för att få tag på en fiskebåt, helikopter eller vad som helst för att komma in till Pireus. Till vilka priser? Säkert mer än hutlösa! Ha en trevlig kväll i Aten! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har just kommit tillbaka till hotellet efter en mysig, men oj sa varm, kvall i Aten. Nar vi nyss kom ut fran tunnelbanan har i Piraeus markte vi att strejkforberedelserna ar i full gang. Massor av motorcyklister kom danande ner till hamnen i full karriar, det var 20-30 motorcyklar. Sen kom det massor av polisbilar. Vi sag ocksa en papperskorg som det brann for fullt i, fast det kanske var en isolerad foreteelse som inte hade med strejken att gora. Det kanske blir en riktigt spannande dag har i morgon... nej fy, det menade jag inte... Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Håper alt ordner seg til det beste for dere ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |