![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Många människor grillar ute- lukten är ju förförisk!- men jag föredrar att laga mat inne nära kylskåp och bord och knivlådor och diskbänk.
Däremot investerade vi en blygsam summa i en liten separat convektorugn som kallas Robot. Vår vanliga spis är urgammal men får duga ett tag till. Denna Robot har blivit min favorit! Biffar,kotletter, fisk klart på nolltid, ingen stekos, ingen passning, bara att förbereda med marinad eller kryddning, lägga i, sätta igång och gå och göra något roligare. Om vi är många till bords får jag köra en omgång med stekpannan samtidigt, och då blir det VARMT! Laxreceptet sparar jag tacksamt! |
|
||||
|
||||
![]()
Ryssvärmen finns nog hos mig här i Finland. Officiellt värmerekord för denna sommar i Lahtis 34.8-grader. Hos mig på stugan, i ungefär mellersta syd-östra Finland, visade det sig som bäst 36-grader. Varmt som sjutton!
![]() Har spelat Zorbas! ![]() /Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den lakseoppskriften, veldig godt med tapenade på også!
Her sør-øst i Norge har vi hatt av- og på-sommer. Ikke noen dag veldig varmt, sånn rundt 20 grader. Det er også regnet mye. Det skal bli sååååå deilig å komme til Kalymnos!! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|