Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-28, 16:10
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Varmt

Många människor grillar ute- lukten är ju förförisk!- men jag föredrar att laga mat inne nära kylskåp och bord och knivlådor och diskbänk.

Däremot investerade vi en blygsam summa i en liten separat convektorugn som kallas Robot. Vår vanliga spis är urgammal men får duga ett tag till. Denna Robot har blivit min favorit! Biffar,kotletter, fisk klart på nolltid, ingen stekos, ingen passning, bara att förbereda med marinad eller kryddning, lägga i, sätta igång och gå och göra något roligare.

Om vi är många till bords får jag köra en omgång med stekpannan samtidigt, och då blir det VARMT!

Laxreceptet sparar jag tacksamt!
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 16:15
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Ryssvärmen finns nog hos mig här i Finland. Officiellt värmerekord för denna sommar i Lahtis 34.8-grader. Hos mig på stugan, i ungefär mellersta syd-östra Finland, visade det sig som bäst 36-grader. Varmt som sjutton!
Har spelat Zorbas!
/Anne
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 16:49
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Den lakseoppskriften, veldig godt med tapenade på også!
Her sør-øst i Norge har vi hatt av- og på-sommer. Ikke noen dag veldig varmt, sånn rundt 20 grader. Det er også regnet mye. Det skal bli sååååå deilig å komme til Kalymnos!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:18.