![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan Cøliakere vara Glutenallergiker?
Tips på något som jag tog med i år och som faktiskt fungerade (tror jag!). Resorb vätskeersättning, brustabletter. Jag var på apoteket och blev rekommenderad, jag fnös åt saken, brukar aldrig bli så magsjuk, sa jag. "Nej, men ta det på morgonen när det är varmt och svettigt, du kommer att bli mycket piggare", sa hon på Apoteket. Och faktisk, när man var lite vissen, trött, så kom jag ihåg detta och vi tyckte att det gav en kick. Inbillning? Inte vet jag, men inte kan det väl vara skadligt heller? Kanske hade en sillbit och lite honung hjälpt också, men det var väldigt smidigt. |
|
|||
|
|||
![]()
[quote Kanske hade en sillbit och lite honung hjälpt också, men det var väldigt smidigt.[/quote]
Eller så hade du tuppat av direkt av den kombinationen! ![]() Men skämt åsido resorb är jättebra att ha varma dagar eftersom elektrolytbalansen lätt kan rubbas, och då inte enbart av ihärdig svettning utan också av att man dricker för mycket vätska och "spolar" ut salterna. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, tänkte också på det att "undrar hur det skulle smaka med en sill-/honungssmörgås?"
![]() Så det är inte bra att dricka för mycket heller? Hur vet man när det är lagom? Då gjorde jag klokt som tog en Resorb ibland! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|