![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kom hem från Skiathos den 27 juli efter en tre veckors sommarresa och är avundsjuk på alla som ska resa dit, saknar ju min ö ;-)
När det gäller restauranger kan jag rekommendera 1901 och Asprolithos, har ätit här vi flertalet tillfällen vid mina besök på ön och aldrig blivit besviken. Klart värda ett besök. Asprolithos ligger i början av Papadiamantis lite snett bakom skolan och 1901 hittar du i gränderna bakom "drinktrappan". Denna trappa är också ett ypperligt ställa att starta kvällen på. Att sitta här med en drink och bara titta på människor är ytterst underhållande. Här kan dock bli ganska trångt ju längre kvällen lider. Att annat ställe för goda drinkar är Barfly som ligger alldeles i närheten av "Drinktrappan!. Jag kan bara hålla med Robban när det gäller stränder. Mandraki och Elias är klara favoriter hos mig, två riktiga pärlor. Dessutom får man en underbar promenad om man tar bussen och hoppar av på hållplats 23 och sedan vandrar genom pinjeskogen till dessa stränder. Krifi Amos är också mysig, stranden kan dock ibland vara lite utsatt av tång ibland. Det finns en del bilder på stränder från ön i min profil. Kommer snart att uppdatera med fler bilder från årets resa. Ha en skön resa och hälsa Skiathos! Senast redigerad av Buckskin den 2010-08-19 klockan 09:30. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|