![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1 dag där räcker det gjorde det i alla fall för mig, det finns gott om solstolar att hyra vid stranden men jag rekommenderar att du tar en tur ut på ön istället, ju längre du går desto ensammare blir du, även snorkel och cyklop är bra att ta med sig. är du känslig för sol kan ju en parasoll vara en bra ide. toaletter och duschar finns mellan stranden och parkeringen. längtar själv tillbaka till kreta=) |
|
||||
|
||||
![]()
Ett hett tips: Gå inte barfota på ön, det är varmt i sanden
![]() Jag tänkte inte på det förra året, när jag var där. Löste det genom att springa ner i vattnet och blöta fötterna, men de torkade FORT ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ok Flipp-flopp, parasoll, snorkel
![]() ![]() Och någon som har några tankar/åsikter på färdsätt? Hur tog ni er dit? |
|
|||
|
|||
![]()
Då jag gärna tar några öl under min semester så blev det buss med charter arrangören, det är inga problem att köra ditt själva.
|
|
|||
|
|||
![]()
Inga problem att köra dit, då vägarna är helt ok.
Den största vinsten med att inte åka buss är att man kan vara där innan bussarna anländer och efter att de lämnat. Då är Elafonissi som allra bäst. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har som regel åkt båt från Paleochora till Elafonissi, det är ett fint sätt att komma dit på också, om man nu är på de kanterna. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intressant, vad kan en natt tänkas kosta på ett pensionat, brukar det vara enkelt att få ett rum? Tänker lite på restiden, antar att det tar en timme eller flera från Chania och då kanske lika bra att övernatta där.. ta ett morgondopp och sedan besöka lite platser på hemvägen. Vill inte stressa då man ändå är där. |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns väl några på i princip gångavstånd, men på ett par minuters bilavstånd finns förnämliga Glykeria, som annonserar här på Kalimera. Glykeria rekommenderas mycket varmt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bott på ett av de få (ganska enkla) pensionat som ligger på gångavstånd från stranden ett par gånger. Kalomirakis Panagiotis står det på visitkortet, tel. + 30 28220 61274 eller 61587. Det andra stället heter visst Panorama och har + 30 28220 61548. Jag har mobilnumrena också, om det behövs. Mina visitkort är några år gamla så det är med ett visst förbehåll.
Annars kan du hitta numret till Glykeria, dit jag tror man måste ha eget fordon (några minuters körning från stranden?), om du kollar under Öarna här till vänster och ser under Kreta. Tror det är bäst att du kollar priserna med dem, det är några år sedan vi bodde i Elafonissi - och sedan beror det ju på tidpunkten också. Vi har varit där i september, den ena gången beställde vi på förhand, den andra gången fick vi rum på plats. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|