![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla!
En ganska solig halsning fran ett Patmos som inte andrat sig sa mycket pa 18 ar...faktiskt forsta gangen jag inte blivit besviken pa en plats jag atervant till efter manga ar. Helt underbart att vara i Grekland denna tid pa aret,och det marks att det ar sista charterveckan. Allt ar lugnt och stilla och vi aker runt pa vespa mellan alla platser dit det gar asfalterad vag. Fodelsedagen igar inleddes med rosa champagne och sen firade vi lugnt bla med aktur i sakta mak til Kampos med omgivningar ut till ostra utposten. Bad pa alldeles ode strand bortanfor Kambosstranden och sen superb lunch och bad vid Lambi. Flamberad saganaki och eggplant cake ![]() ![]() Pa kvallen en underbar middag pa Loukas med bla kaningryta och en speciell patmoskyckling samt andra lokala ratter efter rekommendation. Mycket gott vin dartill.... Vespa idag pa den sodra delen av on och det var harligt varmt men mulet....alla strander helt ode.... Tyvarr sa snuvar Apollo oss pa en dag har. Vi maste aka till Samos redan mandag morgon kl 9.30 fast flyget inte gar forran pa onsdag vid lunch. Nisse gar inte pa tisdag harifran. Vi far bo pa La Bito 2 natter, men tanker ta fordon hela tisdagen och se Samos. Claes har aldrig varit dar forut sa det gor val egentligen inte SA mycket, men vi skulle blivit tillsagda innan att det bara blev 4 dagar pa Patmos tycker vi.... ..men livet ar helt OK trots den hoga aldern ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det fortsatt gott ![]() Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Låter som fint födelsedagsfirande det där. Grattis Lissi!
![]() /Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Låter som en härlig vistelse! Det är kanske för sent nu men... att äta lunch borta i Levadi Geranou,på den lilla tavernan är också en fin upplevelse.Fantastisk utsikt! Cafe Vaggia bjuder också på goda bakverkoch smårätter,men kanske har de stängt för säsongen??? Även jag har firat många födelsedagsmiddagar på Loukas taverna,det är faktiskt tradition ![]() ![]() Marouli |
|
||||
|
||||
![]()
Stort grattis och ha en fortsatt bra resa. Det blir säkert bra på Samos också så här i eftersäsong. Finns många fina byar på den ön. Själv har jag bara besökt ett par förutom Pythagorion. För mig blir det kanske en längre vistelse än bara några dagar på Samos vid en framtida resa. Då räknar jag med att hinna med lite mer.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tillykke Lissi med den store dag. Det er lidt trist, at kun få 4 dage på Patmos, når man har en uges ferie. Det hændte også for mig i 2007.
|
|
|||
|
|||
![]()
Fortsatt harligt pa Patmos
![]() ![]() Nu hoppas vi att blasten lagger sig till i morgon bitti!! Lissi |
|
||||
|
||||