![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag är nog lite som du, fast jag bor i en stad. Mitt enda fönster "utåt" vad gäller internet är förutom vanlig e-post, endast Kalimera. Där har jag vänner och får inblick om livet i mitt favoritland Grekland. Ett tips: Gå in på svt.play och titta på den fantastiska intervjun med Theodor Kallifatides som sändes i SVT1 i går. Så klok han är! Tänk att HAN skulle visa på det faktum att så gott som hela vår beskrivning språkligt av naturen är ENSTAVIG: vår, höst, sjö, snö, regn, träd, löv, blad, barr, vind,varmt , kallt, flod, älv, å mfl mfl..det har jag aldrig ens tänkt på ![]() Detta var en parentes...Nu ska jag skrapa bort snö på bilen så jag kan åka till jobbet och ha en fin luciadag med mina små telningar. -6 grader står termometern på. Ha en bra dag! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
TACK igen Monica! Så sant du skriver. Känner mycket som du i Grekland. Jag längtar alltid under den långa vintern efter denna grekiska livsfulla stämning men blir också trött ganska lätt! Min finaste grekiska tid var verkligen den hela månad i den lilla byn Kombi på senhösten som jag har skrivit om här på forumet. Och internet ÄR
![]() ![]() Ha en stämningsful adventstid! Eija |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag försökte redan tidigt på morgonen att hitta denna intervju med T K, men kanske finns det inte ännu på svt.play eller hur? PS. Det lönar sig att vara envis med internet! Hittade äntligen programmet. Fint! Senast redigerad av eija den 2010-12-13 klockan 10:01. |
|
||||
|
||||
![]()
Alf Henrikson hade ungefär samma fundering om mat! Bokstaven Ö finns i allt möjligt ät-och-drickbart, bröd, öl, gröt, smör, mjöl, mjölk, mjöd...
Jag tackar för tipset om svt.play, nytt för mig. Det är kanske på tiden att jag lär mig lite mer om vad datorn erbjuder. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|