![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det var några julkort som jag skickade till Sverige ca den 20/11 som inte kom fram till jul
![]() ![]() Julkorten var inne i ett kuvert som vanliga brev, men ändå har dom inte kommit ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tänkte inte påde.... Har kikat på lite biljetter runt 20 april,för påsken infaller ju 24. Hittat några till Rhodos från GBG för runt 1800 pix, men ska spana vidare..... Hav en fortsatt trevlig helg,mellandar och nytt år!! Mikke (som ska "jobba" imorrn... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår fick Mikke sitt julkort, som jag skickade från Karpathos runt den 20:e november
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
...å vikke fint kort det var!!
Det ska jag sätta upp på kylskåpsdörren till nästa jul.... ![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() M E N : H v a er det som gjør at Post/Vykort man sender fra Karpathos tar så mye lengre tid enn fra andre øyer... ![]() - kan d e t være en sak for Mikke å presentere der nede/ finne ut av? ![]() Jeg har et ferskt eksempel, kortet jeg sendte til barnebarna fra Pigadia 3.sept kom fram nå på lørdag 24.sept! 3 uker er vel egentlig raskt til å være Karpathos kanskje ![]() ![]() Men kort som jeg sendte fra Petra/Lesvos sist onsdag, 21. sep, lå i postkassa allerede i går, dvs etter 6 dager ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, förra året i september så skickade jag vykort från Karpathos och inget av dem har kommit fram
![]() Envis som man är så provade jag i år igen och väntar med spänning.... |
|
||||
|
||||
![]()
Vill man att dom kommer fram något sådär rimlig tid, får man gå till posten och lämna dom direkt till kassören, har jag kommit på
![]() I somras såg jag en dam på lite håll, som stoppade kort i brevlådan i svängen vid "Seven Eleven" nära Pelagos ![]() ![]() ![]() ![]() Hade stoppat damen om jag hade hunnit ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
....med tanke på den tydligen ovanligt sega postgången på Karpathos,så avstod jag att skicka några vykort denna gången (sep/okt) och det bidde inget skickat apr/maj heller.
Däremot så bad jag några säljare på Ebay.co.uk att skicka några grejer,en liten datafläkt med usb-anslutning,etc till mej med Andreas som c/o och det har funkat bra, så kanske går det fortare TILL Karpathos än FRÅN.... |
|
|||
|
|||
![]()
För två år sedan i sep/okt var vi på Karpathos i Pigadia.Skrev ett gäng med vykort min vana trogen och det tog ~2mån innan de nådde Sverige och då postade jag vi postkontoret i Pigadia.Iår i sep bodde vi ute i Lefkos på Sunset,helt underbar ort o bra boende värdinnan Irini så vänlig,skrev bara tre kort och postade dem näst sista kvällen ute i Lefkos i brevlådan nära minimarket i "centrum" och döm om vår förvåning när de anlände adressaterna efter bara två veckor.
Monica ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|