![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Båttidene ligger på inngangssiden her på Kalimera. Det går hurtigbåt fra Mastichari til Kalymnos flere ganger pr. dag, men sommerrutene er nok ikke lagt ut ennå.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur är det i ARMEOS då? Det är promenadväg till Maussori om jag fattat rätt. Men är det bara typ hotell och inte någon egen lite by?
Finns flera lägenheter där som verkar intressanta. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lindiz!
Man kan säga att längs vägen mot norr från Melitsaha räknat är det en enda by, eller snarast bebyggelse eftersom det inte är nån gammal lantby utan det har kommit till nya hus vartefter turismen ökats. Melitsáha, Myrthiés, Masoúri, Armeón, sen är det spridda hus bort till Kastello. Avstånden är måttliga. Hotellen är mestadels ganska små. Badstrand finns hela vägen men det är ganska branta trappor. Massor av serveringar av olika slag. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så väldigt för svaren.
Biljett Stockholm-Kos-Stockholm är bokad för mig, maken och sjuåringen. Mitten av juli bär det av. Nu gäller det bara hitta bra boende. (och flyg Kallax-huvudstaden,förståss) Mottar GÄRNA fler tips. |
|
|||
|
|||
![]()
Armeos het det jo, bodde der en gang. Jeg t r o d d e det het Massouri, men så ligger disse små landsbyene som perler på en snor. Trivdes utrolig godt der ute - 20 minutters gange til 'smørøyet'? jeg nøt spaserturen hjem i mørket rundt midnatt - reiste charter og bodde på hotel Continental. Verdens hyggeligste hotellvert.
Med barn ville jeg sannsynligvis bodd i Myrties eller såder. Et alternativ da er Fotini, om det pensjonatet fortsatt finnes. Enkle, men store rom og balkong, kokeplate etc - og havutsikt om man ber om det. Fra balkongen kan man se solen gå ned over Telendos..og dessuten er veien kort til Babis bar - gratis pool - god frokost eller lunch. Hos Babi kan man leie gode og prisverdige rom, også med vakker utsikt - der har jeg imidlertid ikke bodd selv. Kanskje støy fra baren? - Google og spør her på forumet, det er mange hyggelige steder å bo innen en liten radius. |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag vore er skulle jag valt att bo på bilfria Telendos i stället, och sedan gjort dagsutflykter till Kalymnos.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|