![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Agios Nikolaos og området rundt er absolutt noe jeg også vil anbefale. En hyggelig by og mange fine muligheter for ulike typer utflukter. Elounda, Irapetra, og Kritsa for å nevne noen. Istron har fin strand. Dette området er øverst på listen min over steder jeg skal besøke igjen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Absolut Kalives!
Fåtal charterturister, men de stannar oftast intill Kalives Beach hotell, där stranden ändå inte är lika fin... Byn är lagom stor, många taverner, finfin och lång strand, vackra omgivningar, ytterst lite nattliv och väldigt mycket "grekisk vardag". Vill ni ha poolhotell är det kanske fel ställe, men annars kan jag gärna tipsa om ett par jättefina ställen att bo på! - hur gamla är barnen? |
|
|||
|
|||
![]()
Wilda: Är stranden finare om man går längre bort från Kalives Beach hotel? Och havet varmare?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag röstar på Kalives. Definitivt med de kriterier du anger
![]() Inte Agios Nikolaos. A.G. var en charmig ort för 30 år sedan men inte nu. Blev chockad vid senaste besöket - oj så mycket tingel-tangel, inkastare m.m... Inte Paleochora. Inte mysigt enligt mig. Vet inte varför, men det klickade inte. Satsa på Kalives. |
|
||||
|
||||
![]()
Bali kan jag rekommendera. Liten mysig ort med flera små stränder. Sen givetvis Georgioupolis som är Nr 1 vad det gäller barnvänligt på alla sätt och vis! Finns inget ställe på Kreta som jag har varit på som slår det vad det gäller barnvänligt. ( Även föräldravänligt
![]() /Kerstin ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Skämt åsido men Ag Nik är en större ort och där finns som på alla andra liknande orter inkastare och tingeltangel. Bifogar lite charm: http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=6988 ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|