![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Mykonos Taverna i Stockholm har hela Grekiska Craft sortimentet!
Athens lager Red ale Smoke lager Black lager Pilsner Weiss ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tidigare njutigt med Mytos men nu gått över till FIX ett genuint Grekiskt öl som startade tillverkas 1864.
![]() Den röda ölen är generellt sötare men att beskriva ölsmaker finns det andra som kan bättre än mig. Olle |
|
|||
|
|||
![]()
När vi kom till Rhodos 1979 fanns Fix öl och då berättades historien om namnet enl följande en Tysk bryggerimästare vid namn Fuchs bryggde o sålde öl under egna namnet men ingen Grek kunde uttala namnet så därför blev det Fix,sant ?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Den vanliga Mythos är en vanlig standardlager medan Mythos Red är en så kallad wieneröl. Det är också en lager men man använder även wienermalt vid bryggningen. Det ger en fylligare och tydligare maltkaraktär och ibland också en lätt karamellig ton. Citat:
Citat:
Men varför denna rädsla för att prova öl från Craft? ![]() /kimmen..... IPA-, stout- och porter-fantast |
|
||||
|
||||
![]()
Ska absolut prova Craft på Egina i sommar om jag ser det där, men måste medge att i hettan dricker jag helst öl av lagertyp. De andra kan kännas lite mäktiga just då. I somras drack jag Fix på Alonissos, det var trevlig omväxling till Mythos. Greklandstörsten växer...
![]() /Anne |
|
||||
|
||||
![]()
FIX
Hörde berättelsen om hur Fix kom till och det var tydligen kung Otto som tog med sig bryggaren Fuchs till Grekland. Detta tror jag är sant men hört det bara berättas. /Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Ok Kimmen nu vet jag hur det ligger till , tack.
Det blir att beställa här hemma från systembolagret i år. Ingen resa i år heller , åh va jag saknar Grekland. Skopelos ligger ju kvar som tur är. Men 2012 bara måste det bli av annars vet jag ej hur man fixar semestern. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Visst, jag tycker att grekiska öl kan passa ganska bra där i värmen, men en riktigt humlig IPA hade allt varit läskande också! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() I detta tidigare inlägg i tråden har jag skrivit ned mina personliga åsikter om de sex Craft-ölen. ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
hälsn lappen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |