![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Skulle precis rekommendera Makrigialos fast du hann före!! Ta sedan bilen upp till Agios Stefanos (7km den korta och livsfarliga vägen, något längre men tryggare om man kör vägen via Pefki). Fråga efter det svenska paret som bor där permanent, alla i byn vet vilka dom är, så bjuder dom säkert in på fika och kanske en bilutflykt långt upp i bergen till de ännu mindre byarna! Kör inte dom "vägarna" (ofta ut-torkade flodådror belamrade med stora stenar) själva med hyrbil, försäkringen gäller inte! Och en enda liten felstyrning eller feltramp på broms/gas så är det enkel tur ner för klipp-stupet! Så låt någon lokal förmåga ratta med egen liten smal bil, typ Fiat Panda! Calle! |
|
||||
|
||||
![]()
Både Pefki och Agios Stefanos är två små mysiga byar i bergen strax ovanför Makrigialos. Jag rekommenderar att man vandrar upp till någon av byarna (samt njuter av utsikten på vägen dit) Väl där uppe kan man ta del av den genuint grekiska atmosfären och äta en bit mat (till grekiska priser, inte turist-priser som nere vid havet).
När får man se bilder från Agios Stefanos Calle? Göran |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi lägger ut foton samt panorama snart! Hmm... lägger ut... "Lägg ut, Lägg ut" får mig att tänka på en viss känd svensk TV-journalist! Någon som minns?! Calle! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prexis! Jag tittade på tv-inslagen på webben för lite sedan. Samme journalist figurerar ju som bekant även i tv-inslagen från Norrmalmstorgs-dramat! Calle! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|