![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Monica P;241946]For och handlade. Bara vardagsvaror, för det var hotande tomt i kyl och frys.
Detta är vad jag betalade. Kanske någon vill jämföra priser i Sverige , Norge, Finland, Danmark? Hej Monica, Vi handlade i lördags och bl.a. blev det detta: En aubergine 9.40 Bob apelsinsaft 27.90 En citron 5.94 = 27 kr/kg Kaffe 1/2 kg 46.95 Gurka 17.13 = 34.95 kr/kg Gul lök 3.43 = 12.95 kr/kg Majonäs tub 17.95 Mjölk 1 liter 9.90 Fläskytterfilé 74.03 = 99.90 kr/kg 3 st paprikor 22.09 = 69 kr/kg Purjolök 9.58 = 29.95 kr/kg Ägg 12-pack 28.90 Yoghurt 1 liter 14.90 Schampo 36.95 Diskmedel 17.90 Slutnotan med lite annat smått och gott, bl.a. diskborste, tandkräm och toapapper, blev 586 kr... /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Var handlar du Hjalta? Det låter dyrt tycker jag! Vi handlar mest på Willys och där är priserna inte alls så höga som i ditt exempel!
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja, bor man på landet och det är 8 km enkel väg till närmaste ICA-butik, som ligger i Fränsta, så blir det så här... Men jag tycker inte det är SÅ dyrt ändå... ICA i Ånge är dyrare och dit är det 2.5 mil enkel väg... Till Sundsvall har vi 8 mil enkel väg så det är inte att tänka på. Där finns det både Coop, Willys, Hemköp m.fl. aktörer, men det lönar sig som sagt inte. /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, ni som kollat priser !
Vad som gör skillnad för oss- med två (låga) pensioner är -Billig hyra (300 € för 4 rok) -Inga reseutgifter att tala om ( två moppar, sällan använd bil), korta avstånd -Inga fackföreningsavgifter, minimala försäkringsavgifter -Inga nyanskaffningsbehov , inga skolbarnskostnader, låga medicinkostnader, -Låga krav på nöjesliv, röker inte, dricker sällan dyra drycker... Dyrt för oss: El, telefon + dator + Nova Tv Och på semester är vi ju hela tiden... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|