![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter på Cafe Agnadi med Freds dator och försöker skriva. Om stavningen är sämre än vanligt beror det på att glasögonen är ivägsända någonstans för glasbyte. De ska komm i slutet av veckan, får vi hoppas. Första dagen lyckades jag kliva snett på en trottar och falla handlöst framåt och slå ansiktet i en vägg. Resultatet blev svullnader på armbågar och knän, en stor bula i pannan och en rejäl blåtira runt högerögat.
![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas värmen kommit för att stanna
![]() Hörde att du visst är guide på Karpathos ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tur i oturen att du bara skadade brillerna och inte bröt ben eller armar när du trillade, huga! Det hade kunnat gå illa...
![]() Kul att höra att Emma tycker om Karpathos! Hon tycker väl att det är väldigt exotiskt, jämfört med Kanada? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ............. skämt åsido, SKÖNT att du trots allt är hyfsat OK själv, sen får väl våra grekiska vänner fixa till de materiella tingen. Kul att få höra från dig. Hoppas att ni får fint väder och att du har det toppen därnere med din familj. Trådar som debatterat kvaliten på matställena i Pigadia har vi ju haft. Jag vill inte dra igång det igen, utan undrar bara om du möjligen har kommit i kontakt med Mikes Restaurant och vet om Minos och Manolis fortfarande är kvar vid rodret. Om så är fallet tycker jag att det ska bli kul att återse dem i september. Ha det gott! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt med direkt rapport, tack för det. Synd att du råkade ut för missödet, du får väl nu ha solglasögon på dig dygnet runt (ok, kanske inte när du sover..)
![]() Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Konstigt det där med att ramla fast man har glasögon...är det övergången till den progressiva delen som spökar så man får fel vinkel? Jag gjorde exakt samma sak i Alingsås, kvällen innan resan till Lissbon för 2 veckor sen..Glasögonen klarade sig för de for all världens väg, men innan hade bågarna skadat mig runt ögat på tre ställen, jag slog armbågen, stukade handleden och slog knät också....Även jag fick ha solglas en hel vecka för ögat var inte grant! MEN herregud man kunde ju fått ställa in resan i värsta fall så jag var jätteglad ändå att komma iväg och att glasögonen var hela eftersom alla andra låg hemma..Kameran,(jag skulle fotografera vid fallet och hade fokus på motivet, inte på gatan) den höll jag i ett järngrepp så den blev bara skrapad.
Karin hoppas allt bara blir bra nu och att Du får hålla Dig hel!! HA det bäst!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Karin, du skrämde nog inte så många, fast det var ju synd om dig när du kom där med bulan i pannan
![]() Nu sitter jag här hemma och kan inte vinka till dig från balkongen ![]() Masse: Det var full fart på Manolis och Minas på Mike`s ![]() Karin, ta hand om Hellen ![]() ![]() Ha de bäst och hälsa alla ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, så uheldig du var, Karin
![]() ![]() Håper de nye brilleglassene kommer i morgen eller fredag da!!! Jeg vet hvor vanskelig det ville vært for m e g uten briller ( har -4) - og det holdt på å skje på Kreta i april, jeg forstår enda ikke at brillene kunne klare seg da jeg "trynet" hardt inn i en glassdør...., v o n d t gjorde det, nesa var øm et par uker minst , men altså, brillene holdt ![]() Jeg ønsker deg deilige uker på Karpathos framover ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
För mig är det det progressiva som spökar, just när man ska skifta från att se rakt fram till att sänka blicken och titta på nära håll.... För inte KAN det väl ha med åldern och tilltagande klumpiget att göra ![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
... om du kan göra så här ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, om man bara hade råd, så. När jag berättade för den grekiske optikern att jag betalat 10 000 kr för mina glasögon, baxnade han och frågade om vi var så välbetalda i Sverige. Nej, det var just det, svarade jag...
![]() Nåväl, nu sitter vi åter igen på Agnadi med varsin Freddocino. Fred the husband har haft rätt mycket jobb den här veckan, så Emma och jag har fått ägna oss quality pool time... det finns wifi även vid Nisias poolbar, så vi har kunnat vinka åt honom när vi har badat. ![]() Tack alla för hälsningarna. Vi har det så bra, så bra. Idag är det 35 grader i skuggan, men det fläktar skönt. Har ätit en helt fantastisk middag på La Mirage. Och Hellen, det är bara att ringa! ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det gott. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag inte hade bytt till en av de billiga nya uppkomlingarna på glasögonsidan, där man får glasögon väldigt billigt, så hade jag hos min "gamla" optiker fått betala 14.000 för mina lite komplicerade glasögon. Då var det ändå inga specialgrejer med glas som blir mörka av sig själv osv.
Så har man lite speciella svårigheter med ögonen så har man inte så många reservglasögon kan man ju säga utan det blir det förra paret som man sparar, alltså det som man ser sämre med.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har Fred skaffat en liten röd Vodafonepinne, så nu kan vi sitta hemma och surfa. Det underlättar betydligt och spar en hel del frappepengar... Mina glasögon är hela och fina, fast det känns konstigt att ha dem på. Det är 44 grader varmt i solen, och vi har alla tre balkongdörrarna öppna för att få litet drag.
Vad har vi gjort, egentligen? Ja, solat och badat litet här och där, förstås. Fred och Emma snorklar och hittar både stenar och djur. Häromdagen åkte vi med Vasilis till Lefkos och badade, stannade till för en fika i Spoa eftersom han måste lämna medicin till sin mamma, och sedan hem och duschade och tog igen oss. Efter en stund ringde han igen: "Jag hämtar upp er om fem minuter!" Så det var bara att klä sig igen och ge sig ut. Vi träffar vänner och bekanta, och får nya vänner och bekanta. ![]() ![]() Karin Senast redigerad av karinafp den 2011-07-13 klockan 16:20. |
|
||||
|
||||
![]()
Låter härligt Karin. Har du några färska rapporter att ge från någon/några av mina favoritstränder Achata, Apella, Kyra Panagia och Amopi? Mycket folk? Allt som vanligt eller några nyheter?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jadu Masse, jag skickade Fred och Emma till Ammopi eftersom jag inte är speciellt förtjust i den platsen själv, och de säger att det var mycket folk där. Tant Maritsa håller med mig och säger: "many hot Ammopi, no nice beach".
![]() Achata är alldeles för stenig för mig, men det var rätt mycket folk där redan för tre veckor sedan. Kyra Panagia... ja, själva stranden är ju av bra kvalitet, men vägen ner är kantad av hotell på hotell på hotell och nere i grytan trängs italienarna. ![]() Idag är det ännu varmare än igår, men det fläktar i alla fall skönt. Har inga direkta planer för dagen, jag har semester och inga som helst måsten. Jag behöver inte åka runt för att hitta den perfekta stranden; jag vet var jag har mina favoriter. Behöver inte heller åka runt ön i akt och mening att göra och uppleva allt som andra har gjort, sitta på alla små kaféer i alla olika byar eller hälsa på alla släktingar till alla mina vänner; det som händer när det händer något är trevligt, men jag behöver inte aktivt söka upp "äventyret". Att sitta i skuggan med en frappé pagotó och en god bok eller ett sudoku är helt perfekt sommarsysselsättning för mig. ![]() ![]() Karin som njuter |
|
||||
|
||||
![]()
Såhär såg det ut på Achata när vi och Karin var där på besök
![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Karin, Tack för strandrapporterna. Förstår att vi har lite olika smak när det gäller stränder. Av mina uppräknade favoritstränder håller jag Achata i topp och Apella och Kyra Panagia på delad andraplats. Var lite orolig för trängseln eftersom jag sett några bilder på nätet med ganska stor trängsel. Men det är ju skillnad beroende på säsong. Dock har jag varit där i juli/augusti för några år sedan utan trängsel. Men i år blir det ju i september för oss och då är det säkert OK.
Riitta, jag har ett antal bilder från Achata från 2008, och då såg det ut just som på din bild. Perfekt tycker jag. En del folk, men ingen trängsel och en underbar strand. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, så olika vi är när vi väljer stränder. Jag fullkomligt älskade Kyra Panagia. Men så föredrar jag stränder med små runda stenar när jag är i Grekland. Fin sandstrand har jag ju endast fem minuter med bil härhemma.
RAN ( som har Achata kvar till nästa gång) ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|