Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-15, 16:51
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Förklaring: hunden

Nu är det så att jag inte vet exakt i vilken gränd den gamla och övergivna hunden hör hemma. Det är hyresvärden som berättat bakgrunden.
Men jag ska göra ett tappert försök att öppna dörren och försöka komma åt att klappa den om den kommer en natt igen.
Som jag berättat tidigare när jag bodde utanför Hersonissos har jag ganska stor respekt för hundar, speciellt om dom kommer fram och morrar och skäller.
Och hyresvärden och hans bror, som bor ovanpå, vill säkert inte ha någon hund här, eftersom det är mycket katter här (varav tre "hör" till huset).

Min berättelse är också tänkt som "kåseri" eller "betraktelse" , med en viss baktanke i bildspråket. Fast det är förstås autentiskt det jag beskrivit, hämtat från dagens verklighet.
Just när det gäller "kulturen" med "övergivna" och omkringdrivande hundar, tänker jag alltid på Sokrates, som gick omkring i stadsmiljön och frågade vad som var på gång med senaste senaste pratet. Han skulle ju inte ha tagit betalt för sitt "prat", och uttryckte sig ironiskt om talare som tog betalt, men det var också märkligt hur han kunde leva "bara på att prata", och driva omkring som en orolig ande...
Det är så jag ser det: andar (grekiska) som fortfarande lever och kommer till uttryck på olika sätt.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:23.