![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi var första veckan i juni i Platanias. Helt underbart att slippa dessa strandförsäljare som man blir galen på. Jag såg inte en enda. Så himla skönt!!!!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då kan man alltså inte köpa vattenmelon på stranden längre...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så de var på Elli Beach, tur för oss!
Jag har aldrig upplevt att det har varit SÅ besvärligt som september 2010, nu var det skillnad, som natt och dag! Man kunde läsa en bok i lugn och ro, utan avbrott hela tiden. Det kom några försäljare, men kanske var 30:e minut istället för var femte, och det kom en, inte ett helt gäng. Man kunde köpa melon och frukt, men folk verkade inte köpa av kringgående försäljare, utan från affären eller som jag såg - tex Iolida Beach hade ett kylskåp på stranden med melonsallad, man kunde handla av den som tog betalt för stolarna. |
|
||||
|
||||
![]()
Så skönt att höra att det inte är så många försäljare på stranden på Kreta längre! Speciellt alla thailändskor som ville ge massage var jobbiga, de insisterade lite för mycket. Kanske har de dragit till Italien? För i höstas när jag var i Taormina var det fullt av dem på stranden. Ska bli skönt att kunna slappa på stranden på Kreta då, jag reser på fredag
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mycket lugnare, inget tjafs och tjat, och kvinnan som började massera utan att be om lov såg man inte till. En man hade övertagit hennes roll, och jag väntade spänt på att han skulle komma och "ta på mig" - för då hade jag tänkt att börja gnida på hans ben utan att be om lov
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|