![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren!
Det låter ju bra, vi är ute efter lugn och ro, inget party alltså. Men det jag var lite orolig för är att det knappt ska finnas några tavernor i Lefkos att välja mellan. Att aktivera sig på dagarna är inga problem men det blir ju lite tråkigt att äta på samma restaurang varje kväll ![]() Låter hur som helst som att Ni är nöjda med orten ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Håller med anlekan. Härligt ställe om man är ute efter lugn och ro! Bara att få ligga i en solstol och läsa medan solen sakta går ner. Visserligen var det några år sedan vi var där men jag tror inte det förändrats speciellt mycket. UNDERBART ställe att bada på. TRE stränder! På dagen kommer busslasten från Pigadia för att bada här! Men på kvällen infaller sig ett underbart lugn! OK inte många tavernor att äta på, men de som finns har underbar mat. Vi var här 14 dgr och trivdes ALLA dagarna. Vi hyrde bil några dagar och besökte en del småbyar. Vandrade en del, men kvällarna tillbringade vi i Lefkos. Här kan man tala om SEMESTER. Rekommenderas med andra ord. Thomas och Ann-Marie ( 50+ ) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Tack för svar och tips! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det kanske är så man ska göra när man rekommenderar sina älsklingsöar och platser, alltså sätta ung. ålder efter inlägget. Då når man kanske mer rätt målgrupp.
![]() Lissi-+60 som njuter lugnet på Tinos |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns flera tavernor i Lefkos. Förutom de tavernor som ligger centralt där, vill jag rekommendera "Small Paradise", som ligger ca en km utanför byn. Jättegod genuin mat. Man sitter i en trädgård och äter. Där åt jag kanin för första gången.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min dotter älskade Amorgos och Folegandros redan när hon var i 20-årsåldern. Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|