Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-03, 23:10
Stephan Stephan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 138
Standard Sv: Ryanair

Jeg har reist en del til Hellas. Stor sett med Norwegian, men en gang med Ryan. To ganger har jeg opplevd å bli sittende fast i generalstreik ute på en øy, så jeg ikke nådde flyet. En gang med Norwegian, plus den ene gangen jeg skulle fly med Ryan. Norwegian var meget hjelpsomme. Jeg fikk booke om til et annet fly (mot en mindre avgift). Hos Ryan var det annerledes. En frekk person spurte om jeg mente at gresk generalstreik var deres ansvar. Nei, sa jeg, men hva skal jeg gjøre for å komme hjem? Du får vel kjøpe en ny billett på nettet, var svaret jeg fikk. Jeg svarte at jeg satt ute å en øy uten Internett - og fikk til svar: Det er ditt problem.

Jeg behøver vel knapt å legge til at det ikke blir flere reiser med RyanAir for min del. Jeg betaler gjerne noen få kroner ekstra for å bli anstendig behandlet.

Vennlig hilsen
Stephan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-03, 23:24
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av Stephan Visa inlägg
Jeg har reist en del til Hellas. Stor sett med Norwegian, men en gang med Ryan. To ganger har jeg opplevd å bli sittende fast i generalstreik ute på en øy, så jeg ikke nådde flyet. En gang med Norwegian, plus den ene gangen jeg skulle fly med Ryan. Norwegian var meget hjelpsomme. Jeg fikk booke om til et annet fly (mot en mindre avgift). Hos Ryan var det annerledes. En frekk person spurte om jeg mente at gresk generalstreik var deres ansvar. Nei, sa jeg, men hva skal jeg gjøre for å komme hjem? Du får vel kjøpe en ny billett på nettet, var svaret jeg fikk. Jeg svarte at jeg satt ute å en øy uten Internett - og fikk til svar: Det er ditt problem.

Jeg behøver vel knapt å legge til at det ikke blir flere reiser med RyanAir for min del. Jeg betaler gjerne noen få kroner ekstra for å bli anstendig behandlet.

Vennlig hilsen
Stephan
Att bli anständigt behandlad är väl det minsta man kan begära! Det känns väldigt bra att INTE ha bokat med Ryanair och jag kommer efter dessa lästa incidenter aldrig göra det heller, hur billig resan än är!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-09-25, 14:46
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Ryanair

En god vän bokade en resa förra veckan på Ryanair. det gick bra att boka men sedan uppstod problem. Det går inte att få resan bekräftad. Fick utlösenord som skulle användas. När man går in och ska kolla upp svara deras system att något är fel. Är det lösenordet eller mail-adressen. F-n vet. Pengarna är dragna men det verkar omöjligt att få kontakt med bolaget. Ett vanligt mejl går inte att skicka eftersom deras hemsida inte har något sådant. Möjligtvis per telefon till en kostnad av 5 - 15 sek minuten men då får man tala med en engelsktalande person. Hur in i blågula segel ska man göra. Verkar INTE vara ett seriöst bolag som döljer sig bakom anonymitet.
Hitentills har de bolag och företag jag varit i kontakt med alltid ha en mail-adress ditt man kan vända sig.
En rent ut sagt förbaskad Chras
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-09-25, 17:54
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Ryanair

Förtvivla ej!

Här kommer en knippe epostadresser till Ryan Air


penstonm@ryanair.com = Reservations Manager (Michelle Penston)
walshg@ryanair.com = Reservations Team Leader (Gemma Walsh)
(A recent message suggests that the Gemma Walsh address has been bouncing.)
greenc@ryanair.com = Head of Customer Service (Caroline Greene)
nygardm@ryanair.com = possible contact for website problems mcnamara@ryanair.com = Head of Communications (Stephen McNamara)

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-09-25, 22:09
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
En god vän bokade en resa förra veckan på Ryanair. det gick bra att boka men sedan uppstod problem. Det går inte att få resan bekräftad. Fick utlösenord som skulle användas. När man går in och ska kolla upp svara deras system att något är fel. Är det lösenordet eller mail-adressen. F-n vet. Pengarna är dragna men det verkar omöjligt att få kontakt med bolaget. Ett vanligt mejl går inte att skicka eftersom deras hemsida inte har något sådant. Möjligtvis per telefon till en kostnad av 5 - 15 sek minuten men då får man tala med en engelsktalande person. Hur in i blågula segel ska man göra. Verkar INTE vara ett seriöst bolag som döljer sig bakom anonymitet.
Hitentills har de bolag och företag jag varit i kontakt med alltid ha en mail-adress ditt man kan vända sig.
En rent ut sagt förbaskad Chras
En kollega till mig råkade ut för samma sak för en tid sedan. Om jag minns rätt var hon tvungen att ringa för att reda ut missödet. Resan var betald och det visade sig att den även var bokad trots att hon inte fick någon bekräftelse.Hmmm Krångel är inget kul
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-09-25, 23:24
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Ryanair

Efter ett dyrt samtal löste det sig. Svagt ändå av bolaget.
Vännen kolladeupp priserna och kunde konstatera att det inte blev så billigt som det såg ut från första börja. Billigt ut och dyrt hem.

Tack Arne. Ska spara adresserna.

Chras
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT