![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Helt klart. Mina favoriter ligger samtliga längs västkusten.
![]() Karin som så smått börjar fundera på lunch |
|
||||
|
||||
![]()
Var har du badat då
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Litet varstans.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag vill helst ha sandbotten hela vägen ut så långt jag bottnar och helst ännu längre, så jag ser vad jag har under mig. Och så mjuka, roliga vågor att guppa i. Så Lefkos är en favorit. Och Maria på taverna Sunlight lagar fantastiskt god, traditionell mat. Men det finns många små, undangömda ställen utefter västkusten där man kan få vara ensam och strula. Fast den övriga familjen vill snorkla, så nu har jag fått kompromissa ett par dagar. Dvs sand en bit ut i vattnet, sedan småstenar och klippor. Det betyder stranden utanför Pigadia, där hotellraden tar slut och det är en lång sträcka utan bebyggelse. Emma såg en liten haj som smög på ett fiskstim igår, så hon är tvärlycklig.
Vi provar fortfarande nya middagsställen så gott som varje kväll. De vi återkommer till har speciella skäl till det, förutom givetvis att maten är god. Som t ex umgänget med "vår" grekiska familj och vänner samt musiken på Pelagos och ytterligare musik, dans och uppträdanden - samt vänner och bekanta och många skratt - på Benissimo och Flisbos (pröva deras fiskrätter!) etc. Och så kvällssittningar på Agnadi hos Nikos, med trevligt småprat. Karin working on my tan... |
|
||||
|
||||
![]()
37 grader i skuggan idag ocksa, da ar man inte sa kaxig. Dessutom blev det sent igar kvall pa Benissimo med sang och dans och mat och dryck, sa vi tar det lugnt idag. Fred och Emma akte hem i torsdags och Skrikis kom ner. Jag maste saga att mor och datter vacker storre uppmarksamhet pa stan an mor, make och styvdotter...
![]() ![]() Mar sa bra men borjar kanna av hemresepaniken redan... hur ska detta ga? Karin still working on my tan... |
|
||||
|
||||
![]()
Efter nagra dagar med extremhetta och i princip ingen vind, nar man inte har orkat gora annat an att ligga i vattnet, har det nu antligen borjat blasa litet. Vi har hyrt en bil och agnar oss at att aka runt till diverse sma och stora strander och utforska vingliga vagar som tar hart pa Fiestans stotdampare. Men kul har vi.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter som fantastiskt sköna dagar Karin! Har sett på väderkartorna här hemma också att ni har det varmt och gott därnere. Det torde ju också ha gynnsam inverkan på temperaturen i badvattnet. Ser fram emot att det är rejält uppvärmt när vi kommer ner i september. Har du någon aktuell notering på badtemperaturen just nu?
Hoppas du får fortsatt fina dagar på Karpathos! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|