Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-14, 12:50
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Förstår att vi har lite olika smak när det gäller stränder.
Helt klart. Mina favoriter ligger samtliga längs västkusten.

Karin
som så smått börjar fundera på lunch
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 13:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Var har du badat då

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 16:34
karinafps avatar

Litet varstans.
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 18:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av RAN Visa inlägg
Ja, så olika vi är när vi väljer stränder. Jag fullkomligt älskade Kyra Panagia. Men så föredrar jag stränder med små runda stenar när jag är i Grekland. Fin sandstrand har jag ju endast fem minuter med bil härhemma.

RAN ( som har Achata kvar till nästa gång)
Om du föredrar stränder med små runda stenar så kommer du att vara helsåld på Achata när du kommer dit. Jag tycker att stenarna inte bara är runda, de känns t o m mjuka!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Helt klart. Mina favoriter ligger samtliga längs västkusten.

Karin
som så smått börjar fundera på lunch
Du kan väl bjuda på ett par favorit-tips så att jag kan undersöka i september vad det är som tjusar dig? Kanske de underbart vackra vågorna som man ofta ser där längs kusten? Men stranden ska ju helst också vara skön?

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 16:41
karinafps avatar

Ja, jag vill helst ha sandbotten hela vägen ut så långt jag bottnar och helst ännu längre, så jag ser vad jag har under mig. Och så mjuka, roliga vågor att guppa i. Så Lefkos är en favorit. Och Maria på taverna Sunlight lagar fantastiskt god, traditionell mat. Men det finns många små, undangömda ställen utefter västkusten där man kan få vara ensam och strula. Fast den övriga familjen vill snorkla, så nu har jag fått kompromissa ett par dagar. Dvs sand en bit ut i vattnet, sedan småstenar och klippor. Det betyder stranden utanför Pigadia, där hotellraden tar slut och det är en lång sträcka utan bebyggelse. Emma såg en liten haj som smög på ett fiskstim igår, så hon är tvärlycklig.

Vi provar fortfarande nya middagsställen så gott som varje kväll. De vi återkommer till har speciella skäl till det, förutom givetvis att maten är god. Som t ex umgänget med "vår" grekiska familj och vänner samt musiken på Pelagos och ytterligare musik, dans och uppträdanden - samt vänner och bekanta och många skratt - på Benissimo och Flisbos (pröva deras fiskrätter!) etc. Och så kvällssittningar på Agnadi hos Nikos, med trevligt småprat.

Karin
working on my tan...
Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 12:47
karinafps avatar

37 grader i skuggan idag ocksa, da ar man inte sa kaxig. Dessutom blev det sent igar kvall pa Benissimo med sang och dans och mat och dryck, sa vi tar det lugnt idag. Fred och Emma akte hem i torsdags och Skrikis kom ner. Jag maste saga att mor och datter vacker storre uppmarksamhet pa stan an mor, make och styvdotter... Igar blev vi bjudna pa drink efter drink. Efter drink...
Mar sa bra men borjar kanna av hemresepaniken redan... hur ska detta ga?

Karin
still working on my tan...
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 19:43
karinafps avatar

Efter nagra dagar med extremhetta och i princip ingen vind, nar man inte har orkat gora annat an att ligga i vattnet, har det nu antligen borjat blasa litet. Vi har hyrt en bil och agnar oss at att aka runt till diverse sma och stora strander och utforska vingliga vagar som tar hart pa Fiestans stotdampare. Men kul har vi.
Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 21:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Låter som fantastiskt sköna dagar Karin! Har sett på väderkartorna här hemma också att ni har det varmt och gott därnere. Det torde ju också ha gynnsam inverkan på temperaturen i badvattnet. Ser fram emot att det är rejält uppvärmt när vi kommer ner i september. Har du någon aktuell notering på badtemperaturen just nu?

Hoppas du får fortsatt fina dagar på Karpathos!

Mats
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.