![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har man förbetalt kan det ju vara en god idé att ha kvittot med om det skulle uppstå diskussion om huruvida betalningen är gjord eller inte. Önskar er en underbar resa i vackra Kykladerna |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är pedant, men inte ofta.... Men ibland.
Vi har aldrig bokat färjebiljetter i förväg, men flyg bokar vi alltid i god tid. Då tar jag ut bokningsbekräftelsen från mailen, skriver upp bokningsnumret i kalendern, drar ut kvittot på betalningen från internet och sparar sms-et från resebolaget. Och vad händer? Jo, vi visar passen o då är allt klaaart. Och där står jag med min map med alla uppgifter! Så är det varje gång. Så pass är nog bra, bokningsnummer är nog bra på färja. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips!
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
På vägen mellan Naxos och Amorgos finns bland annat badparadiset Koufonissi och pyttelilla mysiga Donoussa som är väl värda ett besök.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni har nog redan hittat en bra rutt men så här skulle jag gjort;
Ta Blue Star Ferries den 25/8 kl 17:30 från Pireus till Egiali på Amorgos. Därefter till Naxos som har jättebra förbindelser med Santorini som i sin tur har bra förbindelser med Heraklion på Kreta. Om det är från Chania ni flyger så går det bussar dit ganska ofta. Bussterminalen ligger snett mittemot färjeterminalen, över vägen. Fina bussar, luftkonditionerade men det är inte alltid toaletten fungerar. Bussresan är en upplevelse i sig. Jag skulle stannat på Amorgos minst 5 dagar och lika länge på Naxos, kortare tid på Santorini för att få längre tid på Kreta, som är värd en egen resa egentligen. Ni har ju ganska gott om tid så en variant är att kliva av på Donoussa där färjan lägger till innan den angör Egiali. Åk sedan vidare till Amorgos osv. Eller åk till Serifos, Sifnos och därefter till Milos. Från Milos går det färjor till Kreta. Visserligen inte så ofta och nästan alltid mitt i natten, men då missar ni Amorgos förstås. Hur ni än gör får ni en underbar ö-luff, trevlig resa! Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Anne för många bra förslag och idéer.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|