![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Monica för ännu en trevlig skriva!
Du får till det när du skriver så att det känns nästan som om jag vore där. Sommaren är min favoritårstid, men som god tvåa kommer för mig hösten. Då menar jag hösten som är ljum, fortfarande lite varm i vinden, och med fukt i skog och mark efter lätta duggregn som gör att man känner frisk doft från blöt jord. Så kan hösten vara ibland här i södra Sverige. Jag hoppas och ser fram emot att framöver också få läsa några rader om hur din höst är i Grekland. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh Monica, du får meg virkelig til å lengte "hjem". Er endelig druene modne nå? Vi smakte jo på dem i begynnelsen av august og da var de ikke helt modne ennå, men fikener spiste vi mye av.
Da er det bare å telle dager til vi er der igjen.................Det skal bli så deilig.............selv om druene og fikener ikke er mer......... |
|
||||
|
||||
![]()
Att få sitta på verandan under het sensommarsol med förklädet fullt av druvor fikon mandlar och med fötterna i en bädd av vattenmeloner ... Vem vill att det ska ta slut - varken jag eller getingara. Och visst fortsätter sommaren ... mor har alltid rätt.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|