![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, här kommer bilden på Malins Grekiska katt tillsammans med gammelkatten.
Bilden återfinnes i bildgalleriet under "Malins Grekiska katt" Jag bad Malin maila över kattbilden så den kunde publiceras. http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=6991 Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Oj vilka fina katter och vilken vacker bild. Vilken härlig fönsterbänk de har att sitta och ligga på.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla Arne för hjälpen!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jisses vilken fiiiin katt!!
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är dom fina! De trivs bättre och bättre tillsammans också,vilket är skönt.
Igår försökte jag sätta på Lemonaki ett pyttelitet halsband,men se DET gick inte! Hon snurrade runt,runt i en cirkel och var riktigt arg. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad betyder förresten Lemonaki? Nåt med citron, kanske?
![]() Om JAG hade adopterat en katt från Amorgos, så hade namnet dock varit självskrivet - Kattapola! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Lemonaki betyder lilla el. liten citron.Det är maskulinum tror jag,så egentligen skulle hon heta Lemonitza.
Kattapola! Mycket fyndigt-ha ha! |
|
||||
|
||||
![]()
Oj.. vilken fin historia. Då har ni åtminstone gjort en grekisk gatukatt lycklig. Men det måste ha kostat er en bra slant. Men blir man kär i en katt så gör väl inte det nånting. Och så får hon då leva ett långt lyckligt liv. Som gatukatt där blir de inte så värst gamla. De kan vara lyckliga om de överlever första året.
//Monica S |
|
|||
|
|||
![]()
Det kostade bara 22 euro.Vi ville ge mer,men Maria(veterinären) och Litsa(djurhemsflickan)ville inte det.Däremot föreslog vi att vi kunde skicka pengar till Amorgos animal welfcare senare.Det är en gren av den Amerikanska Animal zone-international.
I 22 euro ingick korg, mat,sand och en liten leksak. |
|
||||
|
||||
![]()
-aki är vanligare som diminutiv på maskulina namn men även kvinnor kan kallas det. Maria blir t ex Maraki. Så visst kan ni kalla henne Lemonaki
![]() Jättesöt historia och fin liten katt! Normalt brukar jag tycka att det finns för många hemlösa katter i Sverige för att man ska ta hem en utifrån - men nu veknade hjärtat. Klart att ni har gjort en bra insats ![]() Senast redigerad av inkfish den 2011-10-27 klockan 16:08. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Ink! Namnet passar henne bra - hon skulle inte kunnat vara en Misse eller Sara.
I morse höll jag på att bli tokig! Lemonaki spattade rejält och skuttade fram och tillbaks över sängen och jagade bollar och möss och stackars Oscar.Men, såfort jag stiger upp och ser den lilla bedårande katten,blir jag sådär Amorgos-snäll och så får katterna mat och sen läser Lemo och jag tidningen tillsammans.Hon är väldigt bra på att bläddra... |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har Lemonaki blivit nästan nio månader.Hon är en mycket fin och trevlig katt.OCH livlig!
Hon har inte börjat löpa än,vilket inte kommer att passera obemärkt,när det väl sätter igång... Vi skulle gärna se att hon fick en kull ungar,innan vi kastrerar henne.Det vore fint att ha några "halva" Amorgos-katter i Stockholm. Nu undrar jag om någon av er,som bor i Stockholstrakten,har eller känner till en okastrerad hankatt som kunde tänka sig att uppvakta Lemonaki. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag menar en vanlig 08katt duger väl inte ![]() ![]() Lissi - som tyvärr ät allergisk mot katter ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen Lissi! Det är ju därför vi vill para henne.Just för att det ska bli en alldeles ny ras.Äkta Amorgos-Söderblandning.
Tror INTE att det finns så många importerade Grekiska katter i Stockholm. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - född och uppvuxen på söder |
|
|||
|
|||
![]()
Jodå! Lemonaki är redan en riktig söderböna och går promenader i koppel på Bastugatan med omnejd.Så ungarna blir ju en fin blandning.Hoppas att vi får tag i en bra hankatt bara.Jag ska kolla med uppfödare också, men vet inte hur de ställer sig till att para en "dromo-street-katt"med en tjusig renrasig.
Vad roligt Lissi att du är uppvuxen på söder.Vi har bott där i nästan 3 år och strortrivs! |
|
|||
|
|||
![]()
Kan det duga med en söderomsöderkis...Vi har en Xacinto,Norsk Skogis(med stamtavla),,,,Han fyller 1 15/4...Trevlig social katt.(det är inte han som är min avatar)
Senast redigerad av Athanasia den 2012-03-24 klockan 14:18. Anledning: tillägg |
|
|||
|
|||
![]()
Jag försöker ringa dig ikväll! Låter MYCKET lovande!!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Synd att det inte blev av med att para Lemonaki. Nu är hon sedan en tid kastrerad och verkar tillfreds med det. Hon är alldeles underbar och rolig och "pratig" och himla smart.
Vi har ju tagit ut henne varje dag/kväll i sele runt kvarteret,men sen en tid får hon gå ut själv.Vi har ett köksfönster som vetter lågt mot gatan,så det går bra att släppa ut båda katterna där. Alldeles nyss kom hon in och hade med sig en mus! Det var en ganska stor mus(oskadad),som sprang runt och Lemo efter såklart! Vi lyckades tillslut få ut musen! Lemonaki fick mycket beröm,eftersom det var hennes första fångst - som vi har sett... Vi är så glada att vi har henne och älskar henne lika mycket som Amorgos! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|