![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
"Tyvärr har vi inte haft möjlighet att uppleva det igen, men när vi blir passionärer och inte har så många (om ens några) "måsten" kvar i Sverige - då......."
BoCina av er text att döma så är ni ju redan passionärer, passionen har redan bitit sig fast i er. lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken fin utflykt!
Kastanjer brukar vi få från en vän som har rötterna i Trikala och åker dit när han kan. En sort är för rostning, en annan ska man koka , har jag lärt mig. Gott är det i båda fallen. |
|
||||
|
||||
![]()
Det viktiga enl A var att de blir gula. De är de bästa och nyttigaste-
Vintertid idag, vem hade en tanke på det här, inte vi i alla fulla fall. Vädret är fortsatt ostadigt så vi gör nog en biltur upp i bergen för en god lunch på en taverna med traditionell meny. Där brukar det alltid hända nåt kul lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg trodde at kastanjer enten kunne ristes eller kokes for å lage pure og at det er en og samme type?
|
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom jag själv inte blixtrar till, längre: Tack bägge för "återvändandet" till Kreta.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Fast jag syftade nog mer på Yannas fina omskrivning av att bli pensionär. Då kan vi utan begränsningar, i form av alltför få semesterdagar, tillbringa mer tid på Kreta och göra nya upptäcktsfärder. Då kan vi återigen börja leva efter vår devis "den som åkt vilse har ofta mer att berätta" ![]() ![]() BoCina |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|