![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
165 | 61.80% |
Ja, jag ska boka senare. |
64 | 23.97% |
Nej, jag väljer något annat land. |
7 | 2.62% |
Nej, jag ska stanna hemma i år. |
5 | 1.87% |
Vet inte. |
18 | 6.74% |
Jag bor i Grekland. |
8 | 3.00% |
Antal röster: 267. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Också i år åker Bara barnbarnet och jag ner. Han stortrivdes där förra året och börjar bli en Santorini-fantast, liksom sin farmor.
Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Anders ...som åker via Aten till Iraklia-Kimolos-Sifnos, torsdag före midsommar. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är redan i Grekland (Kreta), men reser tillbaka till Stockholm den 16 jan. Nästa Greklandsresa - naturligtvis till Kreta - är bokad till den 31 mars med obestämd retur än så länge
![]() ![]() IngegerdN |
|
|||
|
|||
![]()
Ingegerd...en fråga bara , med så många täta resor mellan Sverige och Kreta, varför bor du inte där???
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
d 7 augusti åker jag till.....
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flygstol och hotell bokat
![]() Det blir 12 nätter på Ithaka (Vathy och Kioni) och 2 på Kefalonia (Sami för att besöka Antisamos, som vi missade förra gången), i månadsskiftet aug/september. "Bara vara" semester, hyra en liten eka, läsa böcker och njuta. |
|
||||
|
||||
![]()
ska boka om några veckor. håller på att kolla hur jag ska åka - aten eller santorini.
om jag ska luffa runt i småkykladerna. * vilken ö ska jag börja med? * ska jag flyga till/från aten, eller till/från santorini? * ska jag boka båtbiljetterna här hemma, eller ska jag köpa biljetterna när jag är nere i hamnen? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är redan på Kreta, åkte ner 2 januari och har biljett till Sverige 21 april. Får jag som jag vill så blir det ytterligare några månader senare i år.
Gunilla - direkt från lilla huset där vindarna tjuter runt knutarna |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har allerede bestilt 3 uker til Platanias , det blir 5. gangen til samme plass , kanskje litt dårlig fantasi , men vi stortrives der med våre nye venner .
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till ParaPoli vi gav 2800 kr för två till Aten.Pension Sofi I själva Naxos Precis vid gamla stan underbart ställe.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej det är jag igen,är det någon som vet vad den snabba katamaranen till Milos kostar? Tänkte börja där,sedan Ios och sist Naxos innan avfärd hem via Aten är det en bra resväg eller ska man göra tvärtom.Är det goda förbindelser till pireus även om man landar 2130 i aten.Är det någon som har tips på bra boende i pireus nära bussstation och nära båtterminalen Många frågor hoppas på svar.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det blir ändå inte så förtvivlat dyrt, eftersom jag letar billiga flygbiljetter och numera har förmånen att kunna resa närhelst jag hittar några. Dessutom lever jag inget utsvävande liv i Sverige, utan lägger hellre pengarna på biljetter till Kreta. Mat måste jag ju ha vare sig jag är på Kreta eller i Sverige... ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sea Jets kostar 53€ enkel. |
|
||||
|
||||
![]()
Menar du per person
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja biljetterna är per person...
Lissi - som betalar samma pris med SeaJet mellan Rafina och Tinos. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Om du inte har så bråttom kan du njuta av en behaglig tur med sköna AGIOS GEORGIOS tillhörande VENTOURIS SEA LINES. Halva priset, dubbla nöjet.
![]() Varför stressa i en plåtlåda? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Såklart vi ska träffas då Malin!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Men hur många timmar tar båtresan? Jag vill ju ut i cykladerna så fort som möjligt.Men blir man mer sjösjuk i en katamaran eller?Förresten skriv gärna lite tips om måsten i Milos har ju läst E-guiden om Milos men tar gärna emot fler tips.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är även resan till Kreta fixad, hade ju hemresan klar sedan tidigare men nu föll sista biten på plats. Hade tänkt att börja på fastlandet men de biljetterna drog iväg i pris + att avgångstiderna ändrades till det sämre så vi får spara den biten.
3300 kr enkel väg (totalt inkl alla extra påslag + prioriterad ombordstigning) till Chania för 2 vuxna 2 barn med , ja gissa vilka ![]() Jiho, dags för nedräknare ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|