![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi har planerat en månad i Grekland Maj-Juni samt en dito månad Sept- Oktober. Den första resan är allredan bokad och klar medan höstresan ännu ligga på planeringsstadiet. Vi ser fram emot att ånyo få möta den Grekiska vänligheten och gästfriheten.
Arne och Hustru Birgitta Direkt från Röda Havet vid Sharm, med sedan ett par timmar fungerande bredband på hotellet. 24,8 grader ute |
|
|
||||
|
||||
|
Jag känner igen dina funderingar Lissi! Ha undrat hur det känns om man som vanligt blir bjuden på det ena och det andra och man vet att dom har det sämre nu än förut
![]() Men som du säger, det kanske löser sig till det bästa ![]() Man får spendera lite mer än vanligt och vara generös med dricks ![]() Riitta
|
|
|
|||
|
|||
|
Har också tänkt en hel del på detta. Hur kommer stämningen och känslan ute på öarna att påverkas av krisen, neddragningar och den allmänna osäkerheten om framtiden?
Under de senaste dagarnas oroligheter har mina tankar framförallt dominerats av en undran över hur mycket antalet turister kommer att påverkas. För många öar är ju turisterna en avgörande inkomstkälla! Men att ge extra dricks är ju ett bra knep för att dels "få lov" att betala för det som man bjuds på och dels ett bra sätt att visa hur mycket man uppskattar gästfriheten och allt annat positivt som en Greklandssemester innebär.
|
|
|
||||
|
||||
|
178 dagar dit till fina Parga . Visst tänker man som du Lissi med vedmod.
Är det samma Grekland vi kommer till i sommar . Jag hoppas det men kan känna nu att landet går i genom många törnar . Matbutiker som måste höja sina priser samt alla matställen . Semestern blir dyrare men till Grekland ska vi . Enda avhoppat blir om Apollo eller UD stoppar resan. Oroligt i landet nu men tänker positivt att när det är dags för att resa så är allt bra . ![]() Birgitta |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|