Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-16, 08:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Forumflykt?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
en av anledningarna är också att Kalimera är svårhanterat via smartphones
Tyvärr är det så. Det funkar ok via iPad/Tablets, men de är ju mer att betrakta som mini-laptops. Smartphones däremot, så blir det en hel del scrollande. Inte så kontsigt. Det är ju ett dator-gränssnitt. Lite underlättar det om man använder denna URL istället.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 09:33
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Har tyvärr inte varit i Grekland sedan oktober 07. Följer dock med spänning vad som händer på Kalimera. Är inte alltid inloggad men tycker det är intressant att följa med vad som händer och sker här.
Upplever att mänskor blir kränkta i alla sammanhang. Tycker det gott mode i detta ord. Är det inte högt till tak i ett forum vittnar det på att man inte accepterar andra åsikter än sina egna. Håller med Arne i vad han skriver.
Ser även att det är samma som skriver mycket. Undrar vad detta kan bero på? Då Kalimera idag är stort kan det vara svårt för nya medlemmar att finna svar på sina frågor och ställer således gamla frågor igen. detta är något vi gamla måste förstå och hjälpa till med svaren. Bättre att svara en gång för mycket än förlitet.

MVH/Chras
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 11:13
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
... Är det inte högt till tak i ett forum vittnar det på att man inte accepterar andra åsikter än sina egna...

...Då Kalimera idag är stort kan det vara svårt för nya medlemmar att finna svar på sina frågor och ställer således gamla frågor igen. detta är något vi gamla måste förstå och hjälpa till med svaren. Bättre att svara en gång för mycket än för litet. MVH/Chras
Bravo Chras!

Vad det gäller besvarande av frågor och huruvida det, som någon sa tidigare inte kan vara så "betungande", beror väl på hur mycket fritid man har och hur man vill använda den.

Jag tror säkert att fler permanentboende än jag får frekventa förfrågningar (per privata meddelanden) om huruvida vi kan hitta arbeten till dem. För att inte tala om alla kärleskranka tjejer som träffat en grek under en veckas charterferie och vill veta om mannen/pojken är seriös - eller hur man skriver jag älskar dig på grekiska. Sånt, precis som upprepanden om vädret i Chania under ex maj månad eller specifika hotell, tar TID att besvara. Tid är en bristvara under turistsäsongen! I fjol arbetade jag 14,5 timmar per dag, 7 dagar i veckan, i 3,5 månader. Ursäkta om jag inte besvarar privata meddelanden om jobb etc då, eller struntar i hur varmt det är i havet i juni. Jag hinner ju fan inte ens bada själv på sommrarna!

Borde det inte finnas ett enkelt sätt att presentera sökfunktionen, eller samanställa fakta, för nya medlemmar?

//Kikh, som f ö inom en snar framtid, á 2 månader, ser Grekiska medborgare få ett PERSONNUMMER för registrering!
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 12:07
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Borde det inte finnas ett enkelt sätt att presentera sökfunktionen, eller samanställa fakta, för nya medlemmar?
Bra förslag Kikh! Själv har jag varit medlem i fyra år utan att använda Sök-funktionen. M a a ditt inlägg gjorde jag nu ett par test. Den fungerar ju jättebra!

Janne! Det kanske finns anledning och möjlighet att åstadkomma lite mera uppmärksamhet på sökfunktionen. Inte bara för nykomlingar som har mycket funderingar utan även för att underlätta för oss andra att lättare hitta vad som sagts tidigare i en fråga när vi slänger käft med varann. ?

Masse
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 14:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Janne! Det kanske finns anledning och möjlighet att åstadkomma lite mera uppmärksamhet på sökfunktionen. Inte bara för nykomlingar som har mycket funderingar utan även för att underlätta för oss andra att lättare hitta vad som sagts tidigare i en fråga
Det finns en text under FAQ där det står så här:

Innan du postar ett nytt ämne bör du först se om tråden varit uppe tidigare genom att använda sökfunktionen. Många gånger finns redan ett svar på din fråga.

Men jag antar att det är få som läser FAQ. Jag kan börja med att lägga ungefär samma text i välkomstmejlet som alla nya användare får.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.