![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Barn är en tillgång...inte ett problem! Bra att du och sambon också tycker det! Det är jätteroligt att resa med småbarn! (och skolbarn också) NÅGRA RÅD: Ha med favoritnappen och några LIKADANA extra. Favorit-gosedjur? snuttetrasa? eller vad man nu inte kan vara utan när man är sååå liten. Barnets behov är viktiga. Hopfällbar sulky med parasoll, myggnät? Välling av favoritsorten förstås. Om föräldrarna är trygga så blir barnet det också. Man får inte göra för "stor affär" av saker o ting men vara väldigt lyhörd för vad barnet kan tänkas vilja. Man får ha fantasi! Och förstås...bara njuta av livet så mycket man kan. (Barnen blir stora sååå fort.) Mina är 20 resp. 23 nu! Suck! Själv har jag alltid haft med mig barnen. Från 2 mån. ålder både till "solen" och i slalombacken i Österrike (i sele på magen med napp och carreraglasögon o röd toppluva, ammade gjorde jag i skidbacken bl.a.), vandring på Färöarna o svenska fjällen (också i sele men på ryggen och då var barnet 2,5 år), segling till Galápagosöarna i egen båt. (10 m lång). Det tog 2år och då var mina barn 1 resp. 4 år. Det var absolut det bästa jag gjort. ![]() Atlanten....inga problem! Åka (motor-) båt i Grekland...kan absolut bara vara väldigt tryggt och positivt. (5 timmar var det så ![]() Var sedan hemma i Sverige i 5 år innan vi seglade jorden runt (i samma båt, Najad 343 "Albatross") och det tog 3 år. Hade skola ombord också. OJ så många minnen! Och vad roligt vi hade! Vandrade i Chilenska Patagonien 1 vecka, tältade...m.m. m.m. ![]() Skrev också boken "Vi seglar till Galápagos", (1991) som handlar mycket om vardagen med barnen i alla spännande miljöer förstås. Inte så mycket om segel som ska upp eller ner. Boken finns säkert på biblioteket om du har lust att läsa den. LYCKA TILL ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|