![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer i det Annette skriver ovan, dock med den skillnaden att just smaksaken vad gäller boendet är tvärtom för oss. Vi föredrar att bo i Pigadia och att under dagtid ta förflyttningarna till och från stränderna och att på kvällarna ha liv och rörelse och mycket matställen att njuta av på hemmaplan och promenera hem till sängen. Men det är som A helt rätt skriver en smaksak.
Det jag vill tillägga är att oavsett var ni väljer att bo så vill jag varmt rekommendera att ni ganska tidigt i vistelsen förser er med ett fordon för några dagar och besöker lite av de andra stränderna på ön utan att vara beroende av buss- eller båttider. Vi är två pers och har valt en skooter som vi åker båda på, men för er del är det väl bil som gäller i så fall, eftersom ni är tre. Då får ni förutom otroligt vackra stränder även uppleva öns övriga skönhet. Sen kan ni om ni vill fortsätta att njuta på Amopi som har bussförbindelse (c:a 20 min från Pigadia, dagligen utom söndagar om jag minns rätt) för 1,20 E enkel resa per person. Vi tycker att Amopi är utmärkt och tillbringar många dagar där, men skulle för allt i världen inte vilja vara utan några dagar på Achata, Apela och Kyra Panagia. Grattis till val av ö, oavsett var ni väljer att bo. Karpathos finns definitivt i toppen av min lista över besökta öar i Grekland. Kolla gärna in lite strandbilder under min profil. Vad gäller kostnader för att äta på Karpathos så tycker jag inte att det känns någon större skillnad där jämfört med de flesta andra öar i Grekland. Det beror där såväl som överallt annars mest på vad man väljer att beställa in. De boenden som vi har valt är av absolut enklast tänkbara nivå (2-stjärnigt och mycket spartanskt men ok för oss) så det överlåter jag åt andra att ge råd om. ![]() Senast redigerad av Masse den 2012-04-15 klockan 22:21. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|