Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-19, 13:39
jonasw jonasw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Öppet brev till hågade Kreta-resenärer

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Jag med, som tvingast försvara både mig och mina barns nationalitet (100% svenska) inför drogade och fulla 15-åriga skinheads i lilla Sundsvall för över 17 år sedan...

//Kikh
Är man riktigt klok eller? Snacka om att utmana ödet. Åker till Sundsvall nästa helg och bokade precis en resa till Kreta.
Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 01:05
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av jonasw Visa inlägg
Är man riktigt klok eller? Snacka om att utmana ödet. Åker till Sundsvall nästa helg och bokade precis en resa till Kreta.

Hoppa över Sundsvall, du är 200% tryggare här på Kreta!

//Kikh, fd Sundsvallbo i dryga 35 år.
Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 07:05
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Läste just på Ekathiremini att tyskarna nu har minskat sina Greklandsresor med 30%. Det är ganska mycket det. Här i Finland säljer man charterresor billigt just nu, men det gäller för all del också andra länder än Grekland och är rätt så normalt just denna tid på året. Själv skulle jag så gärna resa iväg på en röd sekund om det bara var möjligt, men tyvärr, no way. För några veckor sen såg jag att det fanns en resa till Rhodos för en vecka på 220 euro inklusive hotell. Just nu när jag kollade Finlands största charterbolag var det typ 220 euro för enbart flyg till Kreta och billigast med hotell till Kos 295, till Kreta 350. Allt det där är väldigt förmånligt.

Tvivlar inte på grekernas och kretensarnas gästfrihet, rötägg finns ju överallt, och vi måste komma ihåg att grekerna säkert är rätt så stressade i dagens situation. Det är vi faktiskt här i Finlad också. Hela denna ekonomiska osäkerhet påverkar konsumtionen i sin helhet och människorna har blivit försiktigare. Tyvärr så gör ju det grekiska nyvalet situationen osäkrare.

De flesta som reser till Kreta gör det ju på charter och tror inte att de som reserverat sina resor redan skulle låta bli att resa om det nu inte händer något helt kaotiskt. Och det hoppas jag verkligen inte att det gör. Hoppas Kreta får en bra sommar med turister och att alla orkar ta väl hand om varandra. För också vi turister måste komma ihåg att vi måste uppföra oss ordentligt. Vi behöver alla varandra.

Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.