![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
Hva som er middel- og overklasse er jo et definisjonsspørsmål. Middelklassen, la oss si en lærer, tjente vanligvis 1000 - 1300 e per måned før nedskjæringene, og hadde sjelden råd til pool. Totalt på siden, men et vennepar av meg (hun lærer, han ansatt i el-verket) anla for noen år siden et lite pool i hagen, etter å ha spart i flere år. De bygget det med vilje ikke ned i jorden, for bare pool bygget ned i jorden skulle skattlegges, ikke de som var montert oppå jorden. Men fra i år skal visstnok også pool bygget oppå bakken skattlegges.... Citat:
Jeg synes du er ekstremt hard når du skrivet at "folket röstar för skådespel fortfarande." Valgflesk er ikke ukjent verken i Norge eller Sverige, og også vi stemmer vel stort sett på det partiet som vil gjøre det best mulig for oss selv og våre nærmeste. Jeg er helt enig i at det er riktig å slå hardt ned på skattesnuskerne, og dette arbeidet har også begynt, uten at jeg kan si i hvilket omfang. Men igjen, og dette er faktisk viktig i denne debatten, så derfor, nok engang: Grekerne føler ikke de får noe særlig igjen for skattepengene sine, så hvorfor betale mer enn de må? De har ingen "kontrakt med staten", slik vi i nord har, staten "tar seg ikke av dem" på langt nær i samme grad vi er vant til. Enhver familie er vant til å kjempe for seg selv, staten toer ofte sine hender når noe skjer med deg eller familien din. Ja, jeg snakker i generelle vendinger, men før man tar dette fakta inn over seg, er det vanskelig å diskutere dette. Og om de årlige 13 milliardene som utgjør ikke-betalt skatt og korrupsjon skulle komme den greske staten i hende, hvem tror du hadde nytt godt av dem? Den vanlige greker har et svar på det, og det svaret er ikke den vanlige greker. PS: Jeg tror ikke det er så lurt å ta "alla rika redares pengar", sånn helt uten videre, da hadde rederne bare flagget ut - som de har gjort i Norge ![]() Senast redigerad av Admirala den 2012-06-10 klockan 18:49. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|