![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Lycko Dej
som får komma till Rhodos....Själv åker jag dit i augusti...Jag har bott på Rhodos i flera år, och det är ett perfekt semesterställe för alla tänkbara. Det finns allt för alla och lite till. Tsambika stranden är värt ett besök, samt lilla orten Stegna, ligger mella Tsambika och Archangelos. Där finns en liten taverna, Marias Taverna..utsökt hemlagad mat..Missa inte det.. Shopping finns det gott om..Själv älskar jag gamla stan..även om det är samma krims krams som överallt så är det ändå mysigt att strosa på gatorna där. Du bor ju i stan på Africa, så bra skor är att rekommendera då man går väldigt mycket.. Hoppas du får en bra resa, våga smaka på den grekiska maten, åk ut på landsbygden och njut av solen..
|
|
|
||||
|
||||
|
Hoppas du får en bra resa, våga smaka på den grekiska maten, åk ut på landsbygden och njut av solen..
[/QUOTE]Den grekiska maten har jag inga problem med, längtar alldeles väldigt efter den! Och bra resa? Kan det bli nåt annat när man åker "hem"? Min första resa gick 1992 så det har blivit några stycken sen dess. Jag har varit på Kalymnos sju gånger och dessemellan på både Kreta och Mykonos. Nu var det dags för en ny erfarenhet så då blev det Rhodos. Vi ska ju bara vara där en vecka men som jag tidigare sagt i forumet; bättre en vecka än ingen alls.Och tack alla för alla tipsen som jag fått på min fråga! Jag har skrivit ut dessa och tar med mig dem om 34 dagar!Resfebern har börjat göra sig påmind och packningen pågår för fullt i huvudet. Tåg till Arlanda och Hotel Ibis är bokat. Fick dock panik när jag inte hittade passet på dess vanliga plats(!) men det är igenfunnet och inlemmat med resehandlingarna. Drog en lättnadens suck, ska jag säga, när jag hittade det på helt fel ställe. Hälsningar Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Ojdå! Vad tiden har gått fort! Läste att du hade 34 dagar kvar innan resan, tänkte det kan inte stämma, varför har jag så långt kvar då. Tog en titt på min nedräknare, visst! Det stämmer, jag hade bara 48 kvar så det stämmer precis. Borde börja gå igenom packningen i huvudet jag med snart ju
Aldrig mer att jag packar med mig halva lägenheten igen som jag gjorde förra året. Tvillingsulkyn får äran o besöka Grekland en gång till däremot.sahar |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|