![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack! Detta recept ska testas
![]() ![]() Här fick vi en underbar linsgryta till middag för en dryg vecka sedan när vi hade Kikh och Kostas på besök från Kreta...som tur var gjorde han en enorm gryta så vi har en hel del kvar i frysen ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Gör så. Det smakade enastående.
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hei hei.
Idag er det min tur til å prøve å lage giganten:-). Er litt skeptisk til skallet på bønnene, tar dere det av? Har nå kokt bønnene i 1 time og sausen er klar. Tror jeg lar skallet sitte i dag, så får vi se. Det lukter himmelsk:-)). Hilsen AnitaC |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inga skal egentligen. Hur som helst ska du inte ta av några skal om du hittar det.
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Takk for svaret
![]() HilsenAnitaC |
|
||||
|
||||
![]()
Graderna är bra. Var inte rädd för att låta de stanna i ugnen länge, bönorna är som godast om de är lite "mosiga" (mjuka) i konsistensen. Om det behövs kan du ha i mer vatten eller buljong.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur gick det?
|
|
|||
|
|||
![]()
Det gikk kjempe bra. Jeg lagde bekri meze, Gemista, tzatziki, tiropitakia, gigantes, manitariopita og salat. Hadde indiske venner på besøk (en vegetarianer). Hadde noen få chilliflakes i gigantesen, det ble veldig godt. Lagde som vanlig veldig mye, så søndagsmiddagen er klar.
Tusen takk for oppskrift og hjelp. Hilsen AnitaC |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag förstår att du fick över till söndagsmiddagen. ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|