Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-09, 09:59
lykkeliten lykkeliten är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos-Sifnos, funkar det?

"Jag har åkt flera gånger mellan Paros och Sifnos, men aldrig mellan Naxos och Sifnos."

Har man først kommet seg til Paros, er det en smal sak å komme seg til Naxos. Her går det magne båter hver dag.

Hilsen Kari
Svara med citat
Gammal 2006-01-15, 12:10
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Måste haft en stor minneslucka när jag svarade första gången! Hade precis för mig att vi åkte direkt från Sifnos till Santorini men så var det inte.

Läste igenom resedagboken och kom på att vi åkte från Sifnos till Paros - så visst går det båtar. Nu stannade vi bara en natt på Paros och fortsatte till Santorini via Naxos. Båten från Sifnos gick först vid 18.00 tiden på kvällen och vid 22.00 var vi framme på Paros.

Från början ville vi till Amorgos men insåg att tiden skulle bli för knapp så den ön har vi kvar på upplevelselistan. Hittar tyvärr inte på papperet vi fick på resebyrån över alla båtar som trafikerade Sifnos den veckan i mitten av september. Vi hade då (det var inte högsäsong) att välja på två avgångar till Paros om jag minns rätt - tisdag och söndag. Nu trivdes vi så bra på Sifnos så vi tog söndagsavgången.
Svara med citat
Gammal 2006-01-23, 11:29
Ann Ann är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Om ni vill till Sifnos, måste ni först till Paros, om ni kommer fr Naxos. Båten som trafikerar bl a Sifnos kommer från Syros, fortsätter fr Paros via Serifos till Sifnos. Färjeförbindelserna brukar inte ha kommit igång i slutet av maj - början av juni. Det är ett litet färjebolag som trafikerar denna rutt.
Jag tycker Sifnos är väldigt bra för barnfamiljer, en långgrund strand i Kamares. Jag tycker inte Sifnos är så exploaterat som Anita Paros.

Hälsar Ann
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.