![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Tack ni också. ![]() Listan är uppdaterad. |
|
||||
|
||||
![]()
I Karlstad ligger Restaurang Agapi på Drottninggatan 7
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Greken i Strängnäs ligger på Hospitalgatan 17.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Osäker på Tzatziki i HBG är kvar... Har varit nerbommat den senaste tiden... Ska givetvis dubbelkolla detta
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har en grekrestaurang till namnet i Luleå,Kaffelino,en som säger sig vara grek som driver den...men grekisk mat,förutom standard tzatziki o grillspett..jag har hoppat över av flera skäl att äta där.Lagar mer o godare rätter själv.Har tankar på att starta upp med grekisk mat,atmosfär,drycker..Hur många har Retsina att servera?Bra metaxa o fina grekiska viner?Grek kaffe osv.Skellefteå har Kriti med ok mat o ibland grekisk musik,ibland grek kaffe men de ångas istället för gas o liten kanna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kartlänkarna på restaurangerna i Göteborg, funkar inte??
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Funkar hos mig.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Eslöv finns Ellada tyvärr inte kvar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips, även om det var tråkigt att höra att de har stängt.
Okej. Jag kollade bara de första. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu såg jag. Det var bara vissa som var u f.
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Mölndal:
Sokrates Taverna, Krokslätts Parkgata 7 http://sokratestaverna.se/ Omdöme på Rejta: http://www.rejta.se/omdome/242232/sokrates+taverna Ätit själv där ett par gånger och är helnöjda ![]() Senast redigerad av ford prefect den 2013-03-10 klockan 16:40. |
|
|||
|
|||
![]()
Mölndal:
Restaurang Kolgrill och Bar, Göteborgsvägen 9 (Centrum). Gränsfall då den inte är "grekrestaurang" utan har ett antal grekiska förrätter och huvudrätter. http://gastrogate.com/restaurang/kolgrillkok/ |
|
|||
|
|||
![]()
Hur många grekiska restauranger finns det egentligen i Sverige? De flesta är inte mer grekiska än en ordinär lunchrestaurang, det vill säga det serveras någon grekisk rätt som Dagens rätt och så finns det ytterligare någon varmrätt med på menyn samt grekisk sallad och tzatziki. Jag brukar ibland roa mig med att kolla om de kan grekiska. Det kan de oftast inte, men det finns undantag som i Kalmar där jag beställde kaffe och metaxa på grekiska och servitören blev så glad att han bjöd på det.
Dock skulle vi behöva certifierade grekiska restauranger så vi slapp alla ställen som lagar till grekiska rätter sämre än vad jag gör själv. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag får backa från min tidigare kritik mot Kaffelino i Luleå.Jag har blivit"med lurad"några gånger på senare tid dit och det är lite ändrat och trevligt.
Till o med RAKI MED HONUNG I ![]() Det fick mig definitivt att smälta. Retsina finns,men inte Metaxa o grek kaffe...ännu... Men med ett leende gick vi därifrån på fredagskvällen o for hem till mig,startade gasolen o kokade riktigt kaffe,hällde upp god Metaxa. Hasse |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|