![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken temperatur föredrar du? | |||
40-45 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 1.63% |
35-40 |
13 | 5.28% |
30-35 |
61 | 24.80% |
25-30 |
136 | 55.28% |
20-25 |
32 | 13.01% |
15-20 |
0 | 0% |
10-15 |
0 | 0% |
Bryr mig inte alls |
0 | 0% |
Antal röster: 246. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart skall det vara varmt på semestern. Minst 30 grader i luften och 25-26 i vattnet.
Det bästa som finns är att kliva av planet och gå in i den varma fuktiga "väggen" som talar om att man inte befinner sig i Sverige längre ![]() Det kan ju bli för varmt också. Har upplevt 49 grader på Ibiza för många år sedan vilket gav mig ett oförglömligt minne som jag helst inte vill uppleva igen. |
|
||||
|
||||
![]()
25-30 föredrar jag, brukar åka i slutet på Maj eller i slutet av september då brukar det vara lagom temp. Var på Rhodos i juli för några år sen och åkte till Lindos där var det 44C det var ingen njutning precis. Resten av semestern spenderades i ,vid havet eller i hyrbilen med ac.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi konstaterade i år att 28,5 grader är den perfekta temperaturen, först var det Maria som påstod det men efter några dagar så var jag beredd att hålla med henne.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Har haft +42 som varmast, plus blåst. Det var som att stå framför en hårtork...inte bra !!
Detta är mina idealsiffror: 25-30 Luft 20-25 Vatten 15-20 Solskydd 0-5 Öl Om allt detta slår in i Grekland så kan det inte bli bättre..... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det där låter ju exakt som svensk sommar när den är som bäst!
|
|
|||
|
|||
![]()
Præcis! Temperaturen er tilpas/lagom til at gå ude i og man bliver ikke kold i skyggen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det får gärna vara över 30 i luften, men inte över 35. Fast en AC på rummet är ju nästan ett krav då.
På natten: inte under 20, tack! Har upplevt 45 grader i Delhi, var inte skönt på något sätt. Särskilt inte med tanke på att det är så långt till havet. I vattnet minst 25. Kom nyss hem från Adana, Turkiet. Där var runt 28-29, mycket skönt! Synd bara att jobbet tar så mycket tid, och att Medelhavet ligger några mil bort... |
|
|||
|
|||
![]()
Jag älskar värme ju varmare desto bättre
![]() Vi hade runt 37 grader nu när vi var i Naxos och det gjorde susen för mej. Var så skönt när man kunde röra fingrarna utan att dom var svullna av värk. Nu är man hemma igen och värken är tillbaka ![]() Jag skulle bo i värmen året runt det skulle vara paradiset ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Da er vi i samme situasjon. Varmen gjør at man kan leve og ikke bare eksistere! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
25-30 är väl lagom men allt som ofta så är det ju en del vind när man är ute på öarna och då pallar man lätt upp till 40 grader.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har redan, i veckan, tagit mitt allra tidigaste havsdopp någonsin och njöt av sol och värme direkt efter. Som erkänd och diplomerad badkruka kan jag bara säga att det var ljuvligt trots att jag normalt föredrar +40 i skuggan
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Sommaren 2011, Sevilla.
Till berättelsen hör att den här skylten stigit en grad på tillbakavägen på promenaden. Jag knallar mot Sanchez Pizjuan, fotbollsSevillas hemmaborg, för att se mej omkring. Bor på ett billigt pensionat utan AC. Dåsig efter ett antal pilsner då enda svalkan att uppbringa på stadens gator var lite AC-på-barerna. Jag korsar gatan och befinner mig på solsidan. Då kliver svartklädda änkan med käpp och hennes vännina fram och fullkomligen knuffar in mej på skuggsidan. Sedan säger dom med allvar i rösten; "Du får inte gå i solen, unge man. Det är farligt!" / Bara att lyda ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|