![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni ska vara borta en vecka så får ni nog tänka om. Första och sista dagen går bort i restid, och båtförbindelserna mellan öarna ni vill till är inte bra.
Om ni har tur går den en båt mellan Santorini och Amorgos på söndagar. Förra året, och året dessförinnan, gick Express Skopelitis mellan Amorgos och Santorini på söndagar. Väljer ni Ios är det en baggis att ta sig till Naxos därifrån, och från Naxos finns det daglig förbindelse med Amorgos. Om jag skulle vara borta en vecka skulle jag åkt till Ios och stannat där hela veckan. Jag gillar också Ios. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fast 3 h emellan känns överkomligt, om man skulle vilja åka Milos-Amorgos.
Gällande Ios, så känner jag en familj på Ios så vi har boende klart när vi kommer fram. La Luna mitt emot Chora (framför Apollos hotell) Det dumma är ju att båten går 11.30 till Amorgos på söndagen från Santorini, och vi landar 10.50 ![]() Alternativet blir väl annars som du sa, åka från Ios till Amorgos via Naxos. Sedan åker vi tillbaka på lördagen till Santorini och sover en natt där, och de andra är kvar längre på Amorgos. Express Skopelitis Naxos-Amorgos? Det är väl den lilla båten, finns det ngn tidtabell för den? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|