![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Härlig läsning Monica! Jag skulle gärna vakna av en tupp. Men jag får nöja med med att vakna till näktergalen, så länge det nu varar. Den är tidigt uppe!
|
|
|||
|
|||
![]()
Underbart!
Man, inte bara hör ljuden när man läser din beskrivning, tycker mig t.o.m ana doften och känna värmen i Grekland. Tack för härliga förnimmelser. |
|
||||
|
||||
![]()
Åh vad jag känner igen mig! När jag är hemma i Sverige är det just allt det där jag längtar mest efter! Och så alla dofter! Solvarm timjan doften av eldarna på morgonen och allt annat!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja det där med dofter är väl ett alldeles underbart sätt att kunna drömma sig bort på.När vi grillar slänger jag på några nypor torkad rosmarin och blundar och andas in den ljuvliga doften och vips är jag på någon solvarm grekö.
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är väl med hörseln som med luktsinnet: oerhört viktiga för oss och bland de första funktioner som hjärnan utrustades med på urtiden.
Jag glömde ett ljud som är väldigt aktuellt för oss på sommaren: Flygplanen som går ner över Kalymnos inför landningen på Kos. Och de som går norröver igen... |
|
||||
|
||||
![]()
När jag var ute och jobbade i trädgården nyss, så hörde jag bla en duva och genast var tanken på Kalymnos och på balkongen på Nefeli, där jag alltid hör och ser turkduvor
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej vad lustigt Riitta,har själv gjort samma reflektion för någon dag sedan då jag hörde duvorna kuttra och plötsligt var jag på Lipsi för där hade vi en duva boendes alldeles ovanför vår markis på uteplatsen.
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Samma här! Idag på förmiddagen var det ett väldigt "duvande" lite här och där i skogen. Och längre upp i byn är det en tupp som låter lite nu och då... ![]() ![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Åhhhh vad jag önskar en gillaknapp,då Hjalta99 hade jag tryckt på den.
Monica ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|