Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Jannis & Ylvas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-26, 00:30
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Re: Er man i Ierapetra 2008, oktober

Jag ler och njuter hela tiden när jag läser om era upplevelser.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 14:52
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2008, oktober

Vad tror du Monica? Kan vi inspirera några försiktiga nordbor, att satsa på ett härligt pensionärsliv här i Grekland? Många gör ju det men delar Sverige med Spanien. Jag förespråkar dock ett delat pensionärsliv i Grekland. Vi slipper oxfilé, golf och träffar i stället människor vänligt inställda till svenskar.
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 16:23
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2008, oktober

Det finns en hel del delltidsboende pensionärer i Grekland. Det är väl inte så många som gjort totalt och radikalt landsbyte-för det måste man nog ha släktanknytning eller liknande. Jag tycker att det är en jättefin idé och kanske somliga som läser Kalimera kan med realistisk syn planera åren efter pensionen.

För det måste ske med öppna ögon, annars orkar man inte med vardagskrånglen. Den som bara varit här på några semesterturer kan få det lite svårt med de skillnader som faktiskt finns, och språksvårigheter o.s.v

Jag känner en del engelsmän som ärligt talat har det tråkigt här, en del blir rätt alkohoberoende, andra har sabbat möjligheterna att komma tillbaka till England...skulder här och där, familjefejder.

Men för den som har sin lilla men regelbundna inkomst, är hyfsat frisk och öppen för nya intryck finns det inte många bättre ställen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.