![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Och nu har vi provåkt det lilla tåget. Det avgår varje hel timme utom avgångarna 14, 15 och 16 eftersom de tiderna under juni, juli och augusti "does not exist" enligt den lilla pamfletten vi fick.
![]() ![]() Utefter vägen stod folk och vinkade, kända som okända. Vasilis stod utanför Eviva, och på Pelagos hade inte musiken börjat ännu, så där vinkade hela familjen Panaretos med vänner glatt åt oss. ![]() ![]() ![]() Trots att färden var skumpig och sätena hårda, tycker jag att det var en trevlig tur med en hel del utvecklingspotential. Jag skulle önska att det fanns möjlighet att hoppa av utefter vägen, för att kliva på igen någon tur senare. Och någon form av turistinformation under resans gång skulle inte heller skada. Och mjukare säten... ![]() Karin en erfarenhet rikare |
|
||||
|
||||
![]()
Och så har jag varit till tandläkaren! Råkade tappa en gammal plomb vid intagande av en sallad. Dagen därpå gick vi förbi en tandläkarmottagning där dörren stod på glänt, så jag gick in och frågade om hon hade tid att hjälpa mig. Nej, inte direkt, men om jag kunde komma tillbaka på kvällen så kunde hon ta sig an min mun. Så på kvällen gick jag dit. Hon konstaterade att det är mer som behöver göras med den tanden, och det finns det inte tid till, men en tillfällig fyllning kunde hon sätta dit. Sagt och gjort, hon borrade rent hålet och fyllde igen det. Sedan frågade hon varifrån jag kommer och vi pratade en stund. När jag till slut frågade hur mycket jag skulle betala, fick jag svaret: Nej, inte ska jag ha något för det; det var så trevligt att träffas!
![]() Karin ytterligare en erfarenhet rikare... |
|
||||
|
||||
![]()
Nu får vi hoppas att du har fyllt skadekvoten för den här gången Karin! Både skavsår och trasig tand på samma resa.
![]() ![]() Ha en fin fortsättning på Karpathosvistelsen! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|