![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilken energi! Dig vill man bestämt ha kvar på Karpathos!
|
|
|||
|
|||
![]()
Aktiv semester...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Torsdag 26 september.
Igar kvaell stannade jag hemma med en god bok, men naer jag duschat,sa halkade jag och tog emot mej med vaenster hand...Tummen fick en smaell, och nageln aer lite bleu, under den bleu faergen.... Det gjorde lite ont, sa natten blev vael inte som vaentat, men nu pa dan efter kaenns det mkt baettre. Marmor blir ju soeau hal naer den aer blot....Apropeau det, sa har vi satt halktejp pa vissa staellen pa Zephyros, just in case.... Dagens agenda aer att dels laemna tibaka bucker till English Jon (Jonathan Preece) och lana nya,forstas. Det aer fina fisken att ha tillgang till ett bibliotek haer,som jag dessutom donerar bucker till regelbundet. Sen ska jag kika peau Pelagos dass-dorr, har funderingar peau en vit,smal rand laengst ute peau listerna....Lite marigt att fa till en smal, rak linje peau frihand, men Vasilis pa AutoMotoCenter bredvid har bl.a en sorts vit tuschpenna, som eventuellt kunde funka....Iallafall vaert ett forsok....:-) Gare sa gare, annars gare vael att ta bort med lacknafta. Vaedret aer som vanligt fint,men lite svalare. Ett och annat litet moln garnerar himlen och vinden aer mild. Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Tur att det inte gick värre med ramlingen
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är verkligen ett stort nöje att följa dig Mikke!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej o takk for kommentarer!
I vikke fall sa stack jag till AutoMotoCenter och fick lana tuschpennan av Vasilis, och sen raskt over till Pelagos. Manolis var daer och kom och tittade...Det gick ganska laett att dra streck med pennan, sa jag drog runt om pa baegge rektanglarna pa utsidan. Sen kikade jag peau dorrkarmen, och banne mej sa drog jag ett streck peau den oxo....och nagra punkter i hornen. Sen signerade jag dorren hogst upp pa langsidan, med tanke pa att jag kanske lagt 10-12 timmar totalt med allt pa den.... Nu far vi se om vi kan fraesha upp hela toalettavdelningen pa Pelagos vad det lider.... Sen for jag till Nena, som fordom tillsammans med sin nu dode mage Georgios drev Poseidon daer nu jettehotellet Konstantinos Palace ligger. Hon har oppnat en liten taverna mittemot det stora hotellet, bredvid Budget Cars. Hon aer en trevlig,senig dam som jobbar jaemt, och har dessutom en dotter pa ca 9 ar. Hon lagar all mat fran scratch, och det kaenns trevligt att rekommendera henne, ifall nagon fragar om matstaellen. Jag rundar ju detta horn ett par tre ggr om dan, och stannar ofta for en fika,mat och pratstund. Sen till Zoriana's,som ligger pa strandsidan bortanfor KC. Daer brukar naemligen English Jon och avenseau hans madam, Ursula fran Schweiz, komma pa eftermiddagarna. Jag hade tio bocker som han skulle ha, och naer vi satt daer och surrade, sa kom det en grekisk ubat in i viken.Snurrade runt litegrann och sen smog den ivaeg i ytlaege...Forsta gangen jag sett en dylik mackapaer.....Enligt Jon sa har Grekland ca 4 ubatar av tyskt fabrikat fran 60-talet... Nu aer det torsdag och manga har rest hem, sa ikvaell pa Pelagos blir det nog inte lika manga turister som vanligt..... Handen kaenns bettre, men innanfor tumnageln aer det blatt och omt,sa nat tyngre jobb idag blir det nog inte..... Mikke Mikke Senast redigerad av Mikke den 2013-09-26 klockan 16:54. |
|
|||
|
|||
![]()
Freda tjussjunde sept.
Igar kvaell pep jag ner till Pelagos for en liten stund. Jag brukar sitta utanfor koket och har gaerna med mej en bok.Daer kan man oxo prata med folk, for scenen aer allra laengst bort doeau. Snakkade lite med Jakobstadgaenget och evensou med ett hollaendskt par som prexxist kommit till on. Sen bidde jag lite trutt, och scootrade hem. I morse knackade det peau dorren, och det var (som vanligt) den snaelle och lange finnen Rolf Overstrom. Som vanligt bjudde jag peau kaffe peau balkongen. Han stannade nan timme, sen for han ivaeg for sin vanliga timme med en bok. Hans dam fran Abo kommer visst ikvaell. Roffe ska feau det kaffe som blir over plus pappersfiltren... Sen tog jag mej i kragen och gick ut och vattnade tregarden.Den aer ganska stor och vattentillgangen aer begrensad, sa det tog ca 2 timmar.....Haer gaeller det att inte dutt-vattna, utan halla pa, och avenseau komma tillbaka till samma planta, naer jorden blivit fuktig och kan transportera vattnet ner till rotterna..... Det regnade 3 minuter idag peau formiddan.Hade hoppats peau mer, men vad kan man gora at det....blott intet, men hellre litet aen inget. Tempen ligger runt 25-28 och lite cumulusmoln finns peau himlen. Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Lordag 28 september.
Igar kvell peu Pelagos, och Chronis o Manolis tredje brorsa Georgios sjong en stund.Aevenseau sjong Vasilis och ett par andra lokala formagor. Det aer trevligt att den som vill kan ga upp och sjunga. Jag minns for nagra ar sen naer tva unga tjejer fran Osterrike plotsligt borjade sjunga en operaduett vid bordet.....Det visade sej vara tva systrar som gick pa operaskolan i Wien....Det var grejer det !! Dom sjong ju sa klockorna stannade.... Idag ere lordag och jag sag knappt en sjael, forutom Dimitri Panaretos, som tutade peau mej vid nat hotell i langa nerforsbacken fran Alex.Han var ute och kollade el-maetare. Nu pa Zephyros och inte ett moln peau himlen. Kanske vi ska upp till Garden Villa idag och skruva upp torkstaellningar,det visar sej vael under dan..... Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Jag missade Georgos sång
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja,Georgios sjunger ju soeau bra !!
Alltid trevligt att hora honom. Hoppas nu att dom far tummen ur och gor faerdigt en cd igen,det vore peau tiden.....Jag tror dom har naestan alla ljudfilerna klara,efter vad jag forstar. Nu har jag hjaelpt Andreas dotter Sofia att halla fast hunden Mimo, sa att hon kunde ta bort en faesting och sen bespruta hunden....Han gillar det inte !! Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Sondag 29 september.
Igar som vanligt peau Pelagos, och nu borjar det bli mindre folk daer. Chronis pratar lite om att staenga nesta sondag, men som vanligt aer det ett mer eller mindre flexibelt datum. Just nu lite tidigare peau Zephyros, for nagra bekanta fran Holland ska resa hem. Det aer en moder med tre dottrar, och dom har varit haer manga ganger och aer vaeldigt trevliga.Igar tog jag med mandolan och lirade lite for dom vid poolen och dom var duktiga att sjunga....bl.a Pippi Langstrump...;-) Det kom tva svenska killar och tog en snabbfika i poolbaren, som visst jobbar pa Acropolis och bor pa Garden Villa och som varit haer ca 5 manader, sa Andreas. Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Jaha, daer ser man va liten vaerlden aer....Jag hann inte mer aen heja peau grabbarna, men far vael forsoka ta en svaeng forbi Acropolis innan dom staenger.....
Andreas och dotter Sofia haver flugit till Athen och kommer ater peau onsdag. Men innan dess uppforo vi (Andreas & jag) till Garden Villa for att bestaemma var torkstaellningarna ska sitta, samt hurusom vi ska beskaera den stora och hoga Benjaminfikustraedet daerstaedes..... Efter detta blev det lunch hos Nena, mittemot Konstantions Palace och daerefter kikade jag upp till Jakobstadsgaenget och fikade. Dessutom fyllde Marco ar, vilket hade helt undgatt mej....Sannolikt blir han vael firad peau Pelagos ikvaell... Ubaten ligger kvar mitt ute i Vronti-bukten,varfor den inte ligger vid kaj overgar mitt forstand....Den har legat haer ni i minst tre dar, har dom kanske tappat propellern??? Vad vet jag...... Nu hemat och en liten stund pa altanen med bok.... Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Den där ubåten låg där flera dagar i Juni också
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mandag 30 sept.
Var som vanligt en svaeng till Pelagos igar, och da firade vi Marco fran Jakobstad,som fyllde ar. Chroni och Florios spelade och Antoni kom med en fin tarta. Jag gav Marco en bit surdegsbrod och en bit Vaesterbottenost plus ett grekiskt mynt med Athena pa att haenga runt halsen. I morse, eller saej runt 10-tiden sa horde jag roster i hallen och sa dok Rolle upp med sin finska dam.Raskt peau med fikavatten och sen sa satt vi i skuggan pa en altan. Sen visade jag traegarden, och efter en timme sa for dom. Jag fortsatte vattna fram till ca 12, da jag drog nerat stan,for jag hade ju tid hos tandlaekarn. Kom dit 12.20, och hans sekreterare beraettade att han minsann var i Athen.... Jaseau, det aer han.....hm.....Finns det nan ny tid denna vecka da ?? Njaaaej....kanske..... Har kollat biljetter och det finns en enkel biljett (Airtours)fran Karpathos till Goteborg pa torsdag 3 okt och en enkelbiljett ( Apollo) sondag 6 okt och baegge ligger runt 3000 SEK.... Iallafall gjorde dom det igar, sa jag ska kolla ifall dom har saenkt priset....Det kan ju verkligen inte vara manga som flyger enkelbiljett fran Karpathos till Sverige i oktober... Intressant nog soeau kostade det MER att flyga Rhodos- Sverige.... Spaenningen aer olidlig, fortsaettning foljer... Mikke |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|