Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-04, 23:34
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Färjor Sifnos

Tackar, tackar!

Jodå, jag är klar över att bokningssajterna försöker att hetsa genom att ange att rummen snart är slut. Men i det här fallet gick jag faktiskt in och kollade senare igen, och kunde då konstatera att det boendealternativ som vi valt inte längre fanns kvar som alternativ. Så den gången var det inte bluff. Har också tidigare mycket god erfarenhet av Booking.com. Gillar också möjligheten till kostnadsfri avbokning.

Sen är det för min del ändå lite blandade känslor att ha bokningen klar i förväg. Min optimala reseupplevelse är nog ändå att bara veta att man har flyget klart till Aten och att sedan ta resten från där när man kommer dit. Lite spännande att se var man hamnar.

Men här var det så mycket som stämde med Sifnos och boendet så vi ville inte chansa. Lite har vi ändå öppet genom att vårt boende på Egina under resans andra del fixas först när vi kommer dit. Blir sannolikt sent på kvällen, men där är vi ju nästan på "hemmaplan" så det är lugnt.

Och visst, det känns toppenkul att äntligen komma till Sifnos som så länge funnits högt på vår önskelista.

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-11-05, 08:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jo vissa gånger VILL man verkligen boka tidigt och är Sifnos en liten OCH populär ö så är det nog bäst att boka innan. Vi hade tänkt oss Sifnos 2007 och då i augusti och vi fick tips om olika boenden tidigt, men allt var fullt! Så att vara ute i god tid och med möjlighet att avboka om man får ändrade planer är ju suveränt! Undrar bara hur mycket dessa hotellsiter "urholkar" ekonomin för rumsuthyrarna pga de ofta ganska saftiga avgifter ägarna måste betala. 10-30 % av rumshyran. Flera gånger då vi bott på ställen vi bokat genom booking så har ägarna sagt att "nästa gång så får ni samma pris som genom booking om ni ringer oss direkt" men då är det ju förstås kanske inte samma rum man får som man sett hemma. Många boenden skulle man ju dessutom aldrig hitta utan hotellsiterna

Vi har bokat både boendet på Cypern i december och Krakow i januari via Booking.com och ror att vi fyndat pga lågsäsong.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-11-05, 11:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Och visst, det känns toppenkul att äntligen komma till Sifnos som så länge funnits högt på vår önskelista.
Det är bara att gratulera till bra val av ö. Sifnos är en av mina absoluta favoritöar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41.