![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni bara ska stanna ett par dygn i Vathy på Samos, och står ut med ett slitet hotell som skulle behöva en uppfräschning, så kan jag rekommendera Hotell Emily.
Jag bodde där juni -12 och tror inte de haft råd att renovera sedan dess - men läget är jättebra, med kort promenad till hamnen, och ägarna underbart rara. Jag var utslagen av sjukdom när jag kom dit och de tog verkligen hand om mig. Emily får också bra omdömen på tripadvisor. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det bokat. Den 27 maj åker vi. Vi åker direkt till Samos stad och tar 16.00 båten till Fourni. Har bokat tre nätter hos Toula. Var på Fourni för 17 år sedan och kan inte glömma ön. Sen planerar vi att åka vidare till Ikaria. Hoppas det finns rum på Valeta studios. Sen är vi de sista dagarna på Samos. Har bott i Pytt och Kokari många gånger men nu vill vi ha tips på nytt ställe på Samos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ska ni bo i Vathy så tycker jag Melamfilo,det är visserligen ett par kilometer uppförsbacke från stan
Men det välkomnande man får,får en att glömma uppförsbacken! Ägs av svenska Anita och hennes man Ross. Ni kan läsa mer här på Kalimera under Samos. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror båten går 16,55 från Karlovassi. Anländer till Evdilos. |
|
|||
|
|||
![]()
Hur åker ni Evdilos-Fourni? Har letat båtförbindelse men hittar ingen som åker juni 2014?
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi planerar att åka från Samos stad till Fourni. båttidtabellen har inte kommit ännu men vi hoppas det går båtar från Samos stad i slutet av maj.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tror ikke fergetidene der er er satt opp ennå..., men om dere skal reise Evdilos - Fourni så tror jeg den går bare enkelte dager og da i 03-tiden om natta.
Fra Agia Kyrikos tror jeg den går enkelte dager på ettermiddagen. Det går buss fra Evdilos til Agia Kyrikos, men da jeg var der sist for 2 år siden gikk den bare i 07-07.30 tiden. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Någon tillkommer säkert till somaren - från Karlovassi. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|