![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kalives och Almyrida ligger ganska nära flygplatsen, och längs vägen mot Chora Sfakion.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tackar, då kör vi på det!
Kan vara skönt att ha något förbokat första natten ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Om ni kommer sent på kvällen när det är mörkt, skulle jag ta ett hotell nära flygplatsen. Det är inte roligt att köra på Kreta i mörkret, även om man har gps. Jag har bott på flera hotell i närheten och det finns många bra! Ett absolut favoritställe är Akrotiri hotel, inte alls långt från flygplatsen. Ägarna är väldigt måna om sina gäster (en god frukost på den vackra verandan ingår) och man har en underbar utsikt över Chania (om man begär havsutsikt). Har bokat via Booking! Har också bott på Nanakis Beach luxury apt och på Cathrin Suites. Samtliga ligger inom ca 1 mil från flygplatsen.
Tyckte jag läste att ni skulle vara i Sfakia en vecka. Missa inte att åka upp till Anopolis och att äta världens godaste Boureki i tavernan på torget, för att inte tala om de goda kakorna som bjuds till kaffet! Har bara bott i Sfakias enstaka nätter eftersom det känns för litet. Bor gärna borta vid Frangocastello och då hos Marias apt. Där är stranden ljuvlig och middag på Mylos (bredvid) att rekommendera. Hoppas ni får det underbart! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipset, det är ju också ett alternativ.
Jag blev även lite nyfiken på om du har något annat ställe att rekommendera med tanke på att du tycker att Sfakia är lite litet? |
|
||||
|
||||
![]()
Vi är MYCKET förtjusta i både Chora Sfakia och Paleochora. Men det är ju vi det.
Paleochora är levande hela året och det finns mycket att göra där. Många fina tavernor, både klipp-och sandstrandsbad, båtutflykter och vandringar. Chora Sfakia är nästan heldött under vintern men lever upp under säsong. Man kan göra fina vandringar. Åka/gå upp till Anapolis och/eller Aradenabron. Två små sandstränder finns i byn. Man anordnar uppvisning i folkdans m.m. Inte så många tavernor, men man blir inte besviken på dem Jag tycker inte du ska utesluta Chora Sfakia. Det är en pärla (liksom Paleochora)! Birgitta (som åker "hem" till Pal om en vecka). |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I slutet av september flyger vi till Kreta igen med Aegean, för att uppleva Kreta under förhösten! ![]() LenaPG och Nisse |
|
||||
|
||||
![]()
Då kanske vi träffs, Lenapg och Nisse.
![]() Dom orterna får man inte nog av. ![]() Birgitta. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|