![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Lite nyfiken: hur många kilo går ni upp under era resor?
|
|
|
||||
|
||||
|
Hahaha...nu måste jag småle lite
Jag som tycker de äter jättelite! Jag hade kunnat fråga hur mycket man går ner ![]() Det är tur att alla får äta vad och hur de vill iaf ![]() ![]() // Malin |
|
|
||||
|
||||
|
Nu skämtar
du väl de hoppar ju över lunchen och äter enbart frukost och middag. Sen delar Arne generöst med sig av sin mat till svältande katter och hundar. Jag skulle magra bort på den kosten. Soppa som Birgitta gärna äter är ju oftast inte särskilt kaloririkJag äter minst tre måltider dagligen i Grekland och oftast flera rätter och går kanske upp högst en kg på mina resor. Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Faktiskt så håller vi konstant vikt sedan många år tillbaka. Ja, undantagandes när Birgitta var sjuk och drabbades av en temporär viktminskning.
Det handlar ju ändå om att äta i må-bra-nivå. Då blir det aldrig några problem med vikten. Arne noterar att han håller samma vikt som vid inmönstringen till militärtjänsten för femtio år sedan. Till syvende och sist handlar det ju ändock om vad man som individ har försetts med för ämnesomsättning, och detta är ju ärftliga faktorer man ej kunna påverka. Och, avslutningsvis till Lissy, vi ska träffa "Lugnagatan" nu på lördag inne i Chania. I övrigt inget planerat, men vem vet? Arne och Birgitta Sittandes på utecafé vid strandpromenaden i Nea Chora med 22 grader och fin sol. Senast redigerad av Arne den 2014-01-15 klockan 11:46. |
|
|
||||
|
||||
|
Så underbart att följa era resor här på Kalimera. Blir allt lite lättare att genomlida vintermånaderna härhemma då. Bilderna från Nea Chora gör förstås att man längtar tillbaka (har varit där 2012 och 2013).
Kul att se pirkatten. Även jag har fotat den ![]() RAN (ägare till två bortskämda katter) |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|