Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-02-14, 18:47
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Svenskarnas populäraste länder

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Jeg finner lister som baserer seg på hvor nordmenn tar direktefly (rutefly) men siden det finnes svært få direktefly Norge - Hellas (bortsett fra charter), blir de listene ikke korrekte (i forhold til Hellas som feriemål) etter min mening. Selv må jeg f.eks. alltid mellomlande når jeg skal til Hellas. Det er nok en av grunnene til at nordmenn ikke drar på langweekend til Athen - mellomlandingene spiser opp for mye tid.
Ja där har du en poäng! Det är svårt att ta sig till Aten under månaderna oktober - april, och det är inte så kul för oss som bor i Aten heller att behöva mellanlanda nånstans varje gång vi åker till Sverige. Det är klart att det är JÄTTEVIKTIGT att det finns direktflyg till en destination för att folk ska börja åka dit. Just nu som du säger är det inte så lätt att dra till Aten några dagar på våren tex (då Aten är som finast tycker jag!). Men det är klart, it works both ways, om det inte finns någon efterfrågan så är det väl inga flygbolag som börjar med direktflyg.

Men om vi talar om listan, tror du att den bara visar vart folk åker för att byta flyg, och inte visar slutdestinationen? Så om man mellanlandar i tex Danmark för att flyga till Grekland så visar listan Danmark? Isåfall kan jag förstå att Tyskland kom så högt upp (utöver det faktum att det är många som åker dit i affärer plus att Berlin har blivit ett väldigt populärt resmål och också att det är många som bor, pluggar och jobbar i Tyskland), i Tyskland sker ju hur många mellanlandningar som helst.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.