![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Någonstans har jag läst att det finns en vingård i Chiria (stavning osäker) ska kolla upp det med en grekisk vän som säljer olivolja och honung från ön. Han är inte från Lesbos men har bra kontakter där. Jag vet också att det varit problem med olivoljeproduktionen 2013 både där och på andra ställen i Grekland.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Matt Barrett skriver i sin guide om Lesvos att det finns en vingård som heter "Methymneos". Så få se om vin därifrån finns på någon taverna. Vill gärna både äta och dricka lokalproducerat!
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Och så har jag igen fördjupat mig lite mer i Matt Barrett och han berättar att det i Molyvos finns en butik (i hamnen tror jag att det var) som säljer lokalproducerat, också "Methymneos" vin. Så det låter ju bra!
![]() Läser man bara Matt Barrett och Kalimeras e-guide så är man ju hur fit for fight som helst när man ska till Lesvos. Nu när resan börjar och närma sig så blir man riktigt ivrig. ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här finns lite intressant att läsa för alla som gillar djur och natur. Tror det är ok att länka till numera. http://www.lesvos.com/wildlife.html
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|