![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni kan ta en båttur till Skala Sikminias. Det gjorde jag. Utgår från hamnen där ni bor med underbart läge. Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla inlägg & bra förslag!
![]() Vi vill gärna uppleva Mytilini en heldag utan att stressa tillbaka & då valde vi övernattning. Bra att hotellet ligger centralt, vi brukar inte bli störda av trafik eller dylikt. Bussar till och från är det vi måste tillgå då ingen av oss har körkort. Men man kan väl ta en taxi till Petri? ![]() Vilken strand skulle ni rekommendera - Petra eller Anaxos? Finast strand, bäst tavernor mm? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min personliga favorit på Lesbos är annars Skala Eresou, men dit är det väldigt långt. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag uppfattar att ni ska bo i Molivos, det är inte långt med taxi. Jag tror nog Janne svarade på ngt annat. Om man vill kan man ju först ta bussen till Petra och sedan taxi till Petri. Vi har gjort det ett par ggr. Började med en ouzo i Petra innan middag i Petri.
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte varit i Petri. Har du något bra tavernatips där om jag tar mig dit en kväll nu i maj?
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tavernan med den fina utsikten heter Achilles ..., god mat, vi har ätit bl a get som var väldigt god. Det är den första tavernan när man kommer upp till Petri. Finns visst en till också i den pyttelilla byn.
Man kan naturligtvis också äta lunch där. För några år sedan träffade vi ett par som hade vandrat till Petri från Molivos (över bergen) Det finns vandringsleder vad jag förstår. Detta för de vandringssugna. Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|