![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har fått flera rapporter från folk på ön att Santorini kommer att vara FULL i 4 månader denna sommaren! Deras hotell är redan fullbokade för resten av säsongen...
Media går ut starkt angående Grekland i år och meddelar (i de flesta länder) att det kommer att bli 20 % fler turister i år. Detta medför att folk som vet att dom vill till Grakland (och Santorini) bokar upp med avbokningsmöjlighet fram tills sista dagen. Mitt tips är att boka även om det är i Juni. Hotellägare vet nu att deras hotell antagligen kommer att bli belagda tom. i Juni och då behöver dom inte ragga turister vid flygplaten eller hamnen i år. Om ni är osäkra, boka hotell med avbokningmöjlighet. Det kostar lite mer men då är ni säkra på att få 2 rum för 4 personer, vilket kommer bli svårt att få tag i längre fram! Och vissa av hotellen jag kollade upp för er igår har bara 2 rum kvar för 4 pers!! Ingela |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Ingela brukar alltid ha mkt god koll på hur läget är på Santorini! När jag själv kollat verkar det absolut som att mycket mer är fullbokat redan nu inför sommaren o hösten.
Jag skulle själv rekommendera att ringa eller maila hotellen o få kostnadsförslag på bokning! Mailade ett hotell på Santo o dom erbjöd mig då ett pris som var 1138:- lägre än vad samma rum bokat via Booking skulle kosta! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stort tack för alla informativa svar. Vi fick tips från annat håll och har bokat på Antonia hotel. Ser fram emot fyra veckor i Kykladerna! Och som sagt, väldigt roligt om Grekland får ett uppsving, igen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Häromdagen stod det återigen att läsa i kvällspressen om det ökade bokningstrycket på Grekland i år, och fr a vad gäller Santorini.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|