![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
........... ja tänk vad en skvätt Red Bull kan göra!!!!!!!!!!!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dåre, säger jag! Han skulle åkt båt och njutit istället...
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Du kommer att få se ett par förändringar i Pigadia. I hamnen har man ställt två automater för renat vatten. Jag tror - men jag har inte fått något svar på frågan ännu - att det är renat havsvatten. Ett bra initiativ!
Och så håller man på att dra nya avloppsledningar inne i Pigadia och längs vägen bort till reningsverket. Man ska även byta ut avloppstankarna inne i staden, där avloppet samlas innan det pumpas vidare. En av dem ligger under Acropolis, så man får hoppas de blir klara innan turistströmmen sätter fart. ![]() ![]() Karin som väntar och väntar... |
|
|||
|
|||
![]()
Hej och tack för info, Karin!!
Hade ingen aning om att det fanns/finns ett reningsverk....var ligger det, månne?? Trodde avloppet gick rätt ut i havet en bortom kyrkogårn.... Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och arkeologer från Rhodos, minsann.....Där harom visst ca 20 stycken anställda i stan,haja hört.... Då kanske det blir (gamla)nytillskott på de lilla museet framledes.... Va betyder förrexten FB i sammanhanget?? Jag ska minsann leta reda på Felix nerja kommer ner.... ![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, FB betyder Facebook. Och leta upp honom, tycker jag. Det är en trevlig prick. Mycket insatt och med massor av åsikter, som alla greker.
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Ånyo takk, Karin, för att du upplyser en gammel värmlänning om dittan och duttan....
Jag får ompröva mitt tidigare beslut om att inte gå me i Fejsbook,helt klart..Egentligen är jag rädd att jag blir sittnas å läsnas på FB enbart,istället för min hands-on å mecka approach... ![]() Tack äfvenseau för tipset om KodakKillen....De enda grävningarna ( arkeologiska) jag sett i Pigadia är på tomten snett nedanför sjukstugan.Milliondollarsscooteruthyrningskillen Yannis släkting var arkeolog där då.Hon var rätt cool och tomten står fortfarande öde,vad jag vet. Mikke |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|