![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Yannis och Netwolf jag har så svårt att göra mig av med böcker,de är som kära vänner och i dag kom det tre nya med posten....Tur nog har ett av barnens(ja de är utflugna)rum fått bli mitt "bibliotek". Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har läst Skulden, om grekiska krisen. Den läser Nikoleta nu. Så läser jag just nu en bok om 1300 - talets Gotland, och så har jag innan dess läst ca 200 sidor i en bok jag aldrig avslutade,för jag tyckte den var tråkig.. Jag har även med mig ett par Alice Munroböcker. Jag kom just ner från min egen lilla läsvrå på Nikoletas tak. Där var lä och det är magnifik utsikt mot Mykonos. Man får sina fördelar som stamgäst
![]() Birgitta,allt blommar i trädgården och lite är ändrat och målaren målar om delar av fasaden. Jag bor i det rum som Du och Arne hade. Wifi funkar utmärkt där också. Till sen lunch åt jag en underbar imam och kyparen sa att han kände igen mig och att jag och maken brukade äta på Malamatenia....och var var maken? Här håller man koll minsann..... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Du har det ALLDELES för bra, Lisa! Men det är du värd.
![]() Birgitta (som fortsätter med översyn av böcker idag). |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ännu en fin dag. Strålande sol hela dagen och nästan vindstilla. Varmaste dagen hittills, men kallt i vattnet. Det blir snabba bad! Idag var jag på Ag Fokias och solade ett par timmar. Helt ensam så jag fick en pratstund med servitören på strandbaren. Han har arbetat på andra ställen förut så vi känner ju igen varandra. Även han undrade var Claes var....oj vad de bryr sig...De lyxiga solsängarna kostar något från baren. Inte mer. När jag kom hem vid halv 2 låg en inbjudan till lunch hos Nikoleta o Marcos i deras kök. Nikoleta hade ju inga båtar att passa idag pga strejken. Efter maten satt jag på min takterass bland vita lakan mot knallblå himmel. En promenad till monumentet har också hunnits med och nu sitter jag på balkongen med retsina o nötter. Livet känns gott. I morgon Pirgos.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Det är sån semester jag vill ha, men jag är dessvärre allt för rastlös till att sitta i en trädgård i Grekland å läsa bok ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha, ha sitter i hagen o läser är nog det jag gör minst. Jag vandrar i bergen största delen av dagarna. Idag har jag vandrat 4 timmar drygt. Tinos- Kionia-Ktikados- Chora.. gudomligt vackert och nästan svårt att se stigen för bara blommor. Jag räknade ut att jag sammanlagt gått ca 8 -9 mil på mina dagar här . Jag går ett par timmar i Chora också var dag förutom de längre vandringarna. En stund på eftermiddan och sen ett psr timmar på kvällen läser jag. Jag har ett helt annat tempo när inte gubben är med.. Det är gudomligt vackert i naturen. Vackrare Grekland än nu har jag inte upplevt någon gång. Janne, jag skulle tagit bussen till Pirgos, men den gick kl 6 på morgonen. I morgon fredag går det en kl 11 också. Tillbaks 14.15...bussförbindelserna är usla denna tid på året.
Nu mulnar det på och jag ska snart ta min runda runt Tinos Chora igen. Måste ju kolla att alla jobbar på ![]() Lissi- något trött i benen. |
|
||||
|
||||
![]()
Måste säga att jag beundrar allt vandrande. Maten måste smaka väldigt gott efter det!
![]() Ha det fortsatt bra! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så underbart det låter Lissi, förstår att det måste vara jättevackert där nu!!..
![]() Tvivlar inte alls på att du rör på dig mycket på fina Tinos!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas att du har lust att göra ett fotoresebrev när du kommer hem. Vill så gärna se hur det ser ut på Tinos så här års. Har varit där i början av maj, och då var det gudomligt.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|